נשיא לשכת רוה"ח קורא למפלגות לנהל קמפיין בחירות חסכוני

ראובן שיף: "אין לנו 2 מיליארד שקל עודפים למימון קמפיין בחירות בזבזני, עם פרסומות טלוויזיוניות זחוחות-דעת, ג'ינגלים עליזים ותמונות ענק תחת כל עץ רענן"

"אין לנו 2 מיליארד שקל עודפים למימון קמפיין בחירות בזבזני, עם פרסומות טלוויזיוניות זחוחות-דעת, ג'ינגלים עליזים ותמונות ענק תחת כל עץ רענן ועל כל דרך מהירה". כך אמר נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, שקרא למפלגות לנהל קמפיין בחירות חסכוני.

שיף, שדיבר היום (ה') בוועידה השנתית ה-77 של לשכת רואי החשבון בתל-אביב, קרא לממשלה לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים, שהם "קטר הצמיחה של המשק".

כן צייין שיף כי הציע כבר לשר האוצר, רוני בר-און, להמשיך במתווה של הורדת המיסוי הישיר ולהימנע מדחיית השלבים הבאים ברפורמה. כמו כן הציע לצאת במבצע של "הכשרת הון" מהארץ ומחו"ל, שיכול לצמצם את הפגיעה הצפויה כתוצאה מהירידה בגביית המסים. שיף אמר כי להערכתו מדובר בהון של מיליארדי דולרים.

לדברי שיף, "הסדר מתאים עם בעלי ההון יפטור אותם מההיבט הפלילי, יצור להם רמת ודאות גבוהה ויחייב אותם בתשלום מס מופחת. לדעתי, הסדר כזה יסייע מאוד לקופת המדינה - ובמיוחד בעת הזו. היום יותר מתמיד צריכים להיות חכמים, לא צודקים".

כן הציע שיף לקדם בקצב מוגבר פרויקטים בתחום התשתית בשיתוף יזמים פרטיים. לדבריו, פרויקטים כמו תעלת הימים או נמל צפוני לאילת יכולים להוות קטר צמיחה אדיר למשק בפרט בתקופה של מיתון, אבטלה וחוסר ודאות.

בהתייחס להצעה לאחד את רשויות הפיקוח אמר שיף, כי הוא סבור שזהו רעיון רע. לדבריו, "כל רעיון לשינוי במבנה הרגולציה בישראל כיום הוא רעיון שגוי, וככזה עלול לגרום לשיכרון כוח ולקיבעון מחשבתי".