עובדי חברת החשמל ומקורות ממשיכים להרוויח את השכר הגבוה במשק - 18,408 שקל ברוטו בחודש

כך עולה מנתוני הלמ"ס ; השכר הממוצע במשק ירד באוגוסט ב-0.1% ל-8,034 שקל ברוטו בחודש ; בתחתית הרשימה כמו תמיד - העובדים בענף האירוח והאוכל, עם שכר ממוצע של 3,780 שקל ברוטו בלבד

השכר הממוצע של עובד שכיר בחודש אוגוסט ירד ב-0.1% ועמד על 8,034 שקל ברוטו, 57 שקלים פחות מחודש יולי האחרון. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

גם הפעם עומדים בראש רשימת מקבלי השכר הגבוה עובדי חברת החשמל ומקורות, עם 18,408 שקל ברוטו. עובדי ענף הפיננסים שנמצאים כמעט באופן מסורתי במקום השני שמרו אמנם על מקומם, אבל ללא הבונוסים שאפיינו את החודשים הקודמים הם רשמו ממוצע של 14,321 שקל. רק בעוד מספר חודשים ייתכן ונראה ירידה נוספת בשכר ענף הפיננסים, לאור קיצוצי שכר רוחביים המיושמים ברבים מבתי ההשקעות בארץ, בעקבות המשבר העולמי.

עובדי המנהל הציבורי הרוויחו 12,118 שקל בחודש אוגוסט, ואילו עובדי ענף התעשייה הרוויחו 10,940 שקל. ענף התעשייה כולל בתוכו גם את עובדי ההיי-טק שמרוויחים בממוצע יותר מעובדי חברת החשמל, אולם ממוצע השכר מושפע בעיקר מעובדי התעשייה המסורתית והמעורבת.

בתחתית הרשימה, כמו תמיד, נמצאים העובדים בענף האירוח והאוכל, עם שכר ממוצע בגובה 3,780 שקל בלבד.

נתון נוסף שכבר לא יהיה רלוונטי בעקבות המשבר, הוא העובדה שמספר משרות העובדים השכירים בארץ גדל בשיעור של 0.8% ביו יוני לאוגוסט האחרון.