זירת המט"ח: הדולר היציג נחלש ב-0.547% ונקבע ב-3.816 ש'; השבוע התחזק הדולר ב-3.51% כנגד השקל

האירו היציג נחלש ב-0.287% ונקבע ב-4.8976 שקלים ; בסיכום שבועי התחזק האירו כנגד השקל ב-1.48% ; בנק לאומי: המשך חוסר הוודאות יתמוך בעוצמתו של הדולר

לאחר שבמהלך השבוע האחרון נרשמה התחזקות של המטבעות המרכזיים כנגד השקל, היום (ו') בסיום שבוע המסחר הראשון של חודש נובמבר קוזזה מעט העלייה ונרשמה ירידה בשערים היציגים של המטבעות המובילים כנגד השקל.

הדולר היציג ירד ב-0.547% ונקבע ב-3.816 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.287% ושערו בסיום שבוע המסחר נקבעה ב-4.8976 שקלים.

בסיכום שבועי התחזק הדולר כנגד השקל ב-3.51% והאירו התחזק ב-1.48%.

ובשוק המט"ח העולמי, אתמול חתכו הבנקים המרכזיים בגוש האירו,שווייץ, צ'כיה ובריטניה את הרביות באופן משמעותי, כאשר בבריטניה הגדיל לעשות הנגיד קינג כשחתך במפתיע את שיעור הריבית ב-1.5% ל-3% לעומת הצפי שהיה בשוק להורדה של 0.5%, כך שכעת נמוכה הריבית באנגליה ב-0.25% לעומת הריבית בגוש האירו. האירו מתחזק ב-0.95% כנגד הדולר ונסחר ב-1.2835 דולר, האירו מתחזק גם ב- 0.6% כנגד הין ונסחר ב-125 ין לאירו.

הפחתות אלו הבהירו למשקיעים שהמצב הכלכלי באירופה לא טוב, מה ששלח אותם שוב לקנות את המטבע האמריקאי כאלטרנטיבה להשקעה הגנתית, כך שאתמול ראינו התחזקות משמעותית של הדולר ביחס למטבעות האירופיים.

נראה ש"אפקט אובמה" לא משפיע לטובה על הבורסה האמריקאית והמסכים בוול סטריט שוב נצבעו אדום בוהק. הנתונים הכלכליים בארה"ב הראו אתמול על עלייה גבוהה מהצפי למספר דורשי העבודה השבועיים. היום יפורסמו נתוני התעסוקה החודשיים החשובים בארה"ב. בנוסף יתפרסמו גם נתונים על מכירות הבתים בארה"ב.

מחיר הנפט המשיך לצלול אתמול. חבית נפט כבר נסחרת ממש קרוב לרמת התמיכה המאוד משמעותית של 60 דולר. החששות מירידה חדה בביקוש לנפט לאור המיתון הכלכלי חובק העולם ממשיך להשפיע על מחיר הנפט.

[לפורטל הפיננסי] ; [לאתר המט"ח]

בנק לאומי - המשך חוסר הוודאות יתמוך בעוצמתו של הדולר

השבוע התחזק הדולר בחדות מול השקל על רקע המגמה העולמית, זאת בהמשך להתחזקותו החדה במהלך החודש האחרון. השבוע נסחר הדולר בטווח מסחר רחב מול שאר המטבעות, כשמול האירו נרשם טווח של כ- 4%. הגורם המרכזי שהשפיע השבוע על המסחר בדולר היה מידת התיאבון לסיכון של המשקיעים. בתיאבון זה חלה ירידה מסוימת בתחילת השבוע, בין היתר על רקע הבחירות בארה"ב והתקווה לשינוי במצב הכלכלי העולמי. עם זאת, בהמשך השבוע חזרו החששות וחוסר הוודאות להכתיב את הטון.

התגברות החששות גרמה למשקיעים לחזור ולהתבצר בנכסים בטוחים יותר ובראשן אגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות, מה שתמך בשטר הירוק. השבוע החליטו הבנק המרכזי של גוש האירו (ה- ECB) והבנק המרכזי בבריטניה (ה-BOE) לבצע הפחתה חדה של הריבית בשיעורים של 0.5% ושל 1.5% בהתאמה, זאת בכדי להלחם בהתדרדרות הכלכלית. הפחתות אלו מחלישות את עוצמתם של האירו והליש"ט בעולם.

בסיכום שבועי התחזק הדולר בכ- 4.0% מול השקל ונחלש בכ- 0.6% מול האירו.

בנק ישראל דווח השבוע כי בחודש אוקטובר רכש 1.25 מיליארד דולר במסגרת התוכנית להגדלת יתרות המט"ח. רכישות אלה משקפות קצב יומי ממוצע של כ- 69 מליון דולר, הנמוך בכ- 30% מהקצב היומי עליו הצהיר הבנק. יש להניח כי התחזקותו של הדולר בעולם בחודש אוקטובר אפשרה לבנק ישראל להפחית את מידת התערבותו בשוק המט"ח המקומי. כמו כן דווח הבנק כי יתרות המט"ח שלו הסתכמו בסוף אוקטובר ברמה של כ- 35.2 מליארד דולר. נזכיר כי היעד שאותו הציב הבנק במסגרת התוכנית היה להגיע ליתרות מט"ח בסכום שבין 35 ל- 40 מליארד דולר, כך שכעת אנו מצויים בתוך תחום היעד שהוגדר ואנו קרובים למיצוייה של התוכנית.

במידה ולא יועלה הרף שהוגדר, ואם וכאשר יעדרו מהמסחר ביקושים לדולרים בסכום של כ- 100 מ' דולר ליום, עלול הדבר לפגוע בכוחו של הדולר מול השקל.

מבט לעתיד: להערכתנו, הדולר ימשיך להיות מושפע בעיקר ממידת חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וממידת התיאבון לסיכון הנגזרת מכך, כאשר המשך חוסר הוודאות יתמוך בעוצמתו.

Easy-Forex - המסחר בדולר שקל ממשיך להיות מאופיין בנזילות נמוכה

אתמול הדולר התחזק במעט גם מול השקל ביום נוסף של מסחר תנודתי ועצבני בדולר שקל. שערו היציג של הדולר נקבע ברמה של 3.8370 גבוה באגורה משערו ביום רביעי. המסחר בדולר שקל ממשיך להיות מאופיין בנזילות נמוכה מה שמשפיע לרעה על התנודתיות התוך יומית של המסחר בדולר שקל.

מבחינה טכנית פריצת רמת ה 3.85 כלפי מעלה יכולה להוות איתות משמעותי להמשך התחזקות הדולר לעבר רמות של 3.9000 ובהמשך לרמת ה 4 שקלים לדולר אחד.