הגירעון במאזן המסחרי של צרפת בספטמבר לשיא שלילי חדש: 8.04 מילארד דולר

הנתון הפתיע לרעה את האנליסטים, שחזו גירעון של 6.43 מיליארד דולר ; אתמול הורידה שרת האוצר הצרפתית את תחזית הצמיחה לשנה הבאה ל-0.2% עד 0.5% ; הסיבה: ירידה חדה בדרישה העולמית בשל המשבר הכלכלי

הגירעון במאזן המסחרי של צרפת הגיע לשיא שלילי חדש בחודש ספטמבר - 6.25 מיליארד אירו (8.04 מיליארד דולר), והדהים את האנליסטים שחזו 5 מיליארד דולר (6.43 מיליארד דולר). הרקע לירידה החדה הוא דעיכה בדרישה העולמית בשל המשבר הכלכלי.

לשם השוואה, בחודש אוגוסט עמד הגירעון של הכלכלה הצרפתית, השנייה בגודלה באירופה, על 5.372 מיליארד אירו (6.85 מיליארד דולר), כך עולה מנתוני משרד האוצר הצרפתי. בכך מועדת המדינה למיתון הראשון שלה מאז 1993.

אתמול הורידה שרת האוצר הצרפתית, קריסטין לגרדה, את תחזית הצמיחה במדינה ב-2009 לשיעור שנע בין 0.2% עד 0.5%, באומרה כי צרפת את המשבר במיוחד בהתנהלות מול המייבאים הבולטים.

בהתמודדות עם המשבר הנוכחי, מניות כל החברות יורדות, כך גם היקף ההוצאות ועל כן גם פיטורי עובדים. הדרישה העולמית יורדת, והגירעון המתרחב הוא סימן לכך שהמשבר הכלכלי מתפשט", אמר ז'ן לואיס מורייר, כלכלן ב-Aurel שבפריז.

במידה ותמשיך הירידה במחיר הנפט והחלשות האירו, צרפת עשויה שלא לחזור בעתיד הקרוב לאיזון בגירעון המסחרי.

האנליסטים ציפו אמנם שהגירעון במאזן המסחרי ישבור שיא שלילי, אך לא בחודש ספטמבר, במיוחד כאשר כאשר הצמיחה באירופה, אשר אחראית לכשני שליש מהיקף הייצוא של צרפת, נמצאת בירידה.