התוכניות המקוריות של מחנה ההשמדה אושוויץ התגלו במקרה בדירה בברלין

על אחת התוכניות מופיעה בעט ירוק חתימתו האישית של היינריך הימלר, מפקד הגסטפו ; המסמכים מאשרים את מה שיש מי שעדיין מכחישים - שאושוויץ נועד להשמדת יהודים

70 שנה לאחר לאחר ליל הבדולח, תוכניות הזוועה נחשפו במקרה: בדירה בברלין, גרמניה, התגלו התוכניות והשרטוטים המקוריים שלפיהם בנו הנאצים את מחנה ההשמדה אושוויץ.

התוכניות, שפורסמו היום (שבת) בעיתון "בילד" הגרמני, מפרטות בדיוק רב את כל קומות המבנה והחדרים. 28 המסמכים המקוריים, שהצהיבו עם השנים, שורטטו בין השנים 1941 ל-1943, ורובם בקנה מידה של 1:100. הם מציגים בין השאר את השער המפורסם של המחנה, שמעליו התנוססה הכתובת "העבודה משחררת", ואשר עמד בסופו של רציף הרכבת שהובילה את היהודים למקום שבו נרצחו.

השרטוטים מציגים את מבני מגורי האסירים, את המשרפות ואת בנייני המגורים והמשרדים של חיילי האס-אס הנאצים. על אחת התכניות מופיעה בעט ירוק חתימתו האישית של היינריך הימלר, מפקד הגסטפו.

אבל יותר מכל מאשרים המסמכים שנחשפו את מה שיש מי שעדיין מכחישים - שאושוויץ נועד להשמדת יהודים. השרטוטים חושפים היכן תוכנן כבר מראש שיהיו "תאי הגז" - כפי שנכתב על המפות. תא הגזים משורטט בגודל של 11.66 מטר על 11.20 מטר.

המסמכים האלה, שאמורים לספק עוד הוכחה למכחישי השואה, הדהימו את מנהל הארכיון הפדרלי בברלין, ד"ר האנס דייטר-קריקמפ. "זהו מסמך בעל חשיבות יוצאת דופן", אמר. "אלה תוכניות אותנטיות המתעדות רצח עם שיטתי של יהודים באירופה".

המסמכים נתגלו 70 שנה לאחר ליל הבדולח שהתרחש בגרמניה בלילה שבין ה-9 ל-10 בנובמבר 1938, אז נערכו בכל רחבי גרמניה פוגרומים ביהודים, חלונות בתיהם וחנויותיהם נופצו, בתי כנסת נשרפו ואלפי יהודים נעצרו ונשלחו למחנות ריכוז.