כלכלני לידר שוקי הון: מניית דלק רכב היא הזדמנות קנייה מעניינת

זאת למרות ירידה חדה שצפויה ברבעון הרביעי וירידה חזויה ברווח הגולמי עקב הרעת שערי המטבע

לידר בית השקעות מעריכים כי מחיר מניית דלק רכב מהווה כיום הזדמנות קניה מעניינת, שמבטא תשואת דיבידנד של כ-15% לשנת 2009. בחברה צופים כי החברה תרוויח ברבעון השלישי כ-155.4 מיליון שקל על הכנסות של 1.285 מיליארד שקל, אולם קובעים כי יש להפנות את תשומת הלב מעבר לדוחות הקרובים.

בלידר מציינים מספר גורמים, שצפויים להשפיע לרעה על התוצאות העסקיות של החברה. ביניהם ההתחזקות המשמעותית של הין ושל הדולר ביחס לשקל, שתביא לירידה חדה בשיעור הרווחיות של החברה ב-2009 לרמת שיעור רווח גולמי של 15% בהשוואה לכ-18% ברבעון השלישי. זאת בהנחה, ששערי המטבע יהיו דומים לנוכחיים.

אנשי לידר מעריכים כי הרבעון הרביעי צפוי להיות חלש משמעותית בהשוואה לתוצאות השיא של הרבעונים הקודמים ומעריכים כי דלק תמסור ברבעון כ-6300 כלי רכב בלבד, ירידה של כ-44% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "חוסר ודאות באשר למחירי כלי הרכב בינואר והקשיים עמם מתמודדות חברות הליסינג וההשכרה הם שהביאו לעצירה כמעט מוחלטת של הזמנות בשוק".

מנגד מציינים בלידר כי העלייה בשער הין אינה צפויה להשפיע על תוצאות הרבעון כאשר דלק עדיין נהנית מגנות שער על כלי רכב, שרכשה בחודשים האחרונים. ביחס ל- 2009 צופים בבית ההשקעות קיטון במכירת כלי הרכב ביחס ל-2008, אם כי השקת הדגם החדש של המאזדה 3 יהווה יתרון תדמיתי עבור החברה.

בלידר צופים שהזינוק הנוכחי בשערי הין והדולר צפוי להקטין משמעותית את הורדת קבוצות המחיר של שווי השימוש ביחס לתחזית המוקדמת של האוצר שדיברה על 5% ולפיכך להקטין את שיעור הוזלת המכוניות בינואר.