רוכשת בבניין גרנד מדיסון של תשובה תובעת 6.4 מיליון דולר

טוענת כי הקומה העליונה "היתה אמורה ליהנות ממראה עוצר-נשימה של פארק מדיסון סקוור, אך יש שם קיר החוסם את הנוף" ; זו התביעה השלישית שהוגשה לאחרונה נגד אלעד נכסים, כאשר שתי הקודמות התייחסו למלון פלאזה

שורת התביעות של רוכשי דירות יוקרה במנהטן כנגד אלעד נכסים שבשליטת יצחק תושבה נמשכות לזרום. מדובר בתביעות הנובעות מן הסתם גם בשל האווירה שמשרה המשבר הפיננסי. בשבוע שעבר הגישה רוכשת הפנטהאוז בבניין הגרנד מדיסון (2.5 ק"מ מדרום למלון פלאזה) בשדרה החמישית מספר 225 (בין רחובות 26 ו-27) תביעה כנגד אלעד נכסים בגובה 6.4 מיליון דולר, בטענה של תרמית והפרת חוזה.

כאמור, זוהי התביעה השלישית כנגד אלעד שמדברת על מכירת דירות שנבנו על בסיס מבנים קיימים, כאשר שתי הקודמות התייחסו לשדרוגו ובנייתו של מלון הפלאזה המפורסם, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

התובעת היא חברה בשם Hiralion Real Estate שנוצרה והתאגדה בפנמה לצורך רכישת הנכס. החברה הסכימה לשלם 6.85 מיליון דולר לפנטהאוז בקומות ה-12 וה-13, כשהיא שילמה מקדמה בגובה 1.24 מיליון דולר. לפי כתב התביעה, הקומה העליונה "היתה אמורה ליהנות ממראה עוצר נשימה של פארק מדיסון סקוור, אבל למעשה מדובר בחלל חיצוני קבור עם מבנה תומך וקיר החוסם את הנוף", מציינת התביעה.

אלעד, שרכשה את הבניין בסוף 2004, כינתה את התביעה "חסרת בסיס" ומסרה כי "התחייבותו של הרוכש לכבד את חוזה הרכישה מוצקה כסלע".

הגרנד מדיסון נבנה ונפתח ב-1906 כמלון ברונזוויק ובעבר נודע כ"The Gift Building". אלעד שיפצה ושדרגה את המלון לבית דירות יוקרתי בן 200 דירות, כאשר למעלה מ-170 דירות כבר נמכרו מאז תחילת שיווקו ב-2005. המחיר הממוצע של הדירות שנמכרו עד כה בבניין עומד על 1.79 מיליון דולר במחיר של למעלה מ-14 אלף דולר למ"ר.

בחודשים אוגוסט וספטמבר השנה הוגשו 2 תביעות של רוכשים בפרויקט הפלאזה כנגד אלעד. בתביעה המתוקשרת יותר תבע המיליונר וסגן שר האוצר הרוסי לשעבר, אנדריי ואוילוב, 31 מיליון דולר בטענה שקנה פנטהאוז וקיבל "עליית גג וחלונות קטנים מדי בשתי הדירות שרכש בפלאזה בשווי של 53.5 מיליון דולר". לאחר כמה שבועות הגישה אלעד תביעה שכנגד בגובה של 36 מיליון דולר.

בנוסף, נתבעה אלעד באוגוסט השנה על-ידי קבלן שביצע עבודות בפלאזה לאחר שלטענתו לא קיבל שכר. באוקטובר הגישה אלעד נכסים תביעה בסך 2 מיליון דולר מחברת האדריכלים הידועה ממנהטן, TPG Architecture, שתכננה את שטחי המסחר בפלאזה מכיוון ש"ביצעו עבודה קלוקלת והפרו את החוזה לתכנון השטח המסחרי בפרויקט".