מפעל הגרביים גיבור ספורט מקרית שמונה במגעים למכירתו

המפעל מייצר גרבי ספורט לחברות ענק כמו נייקי, אדידס, ריבוק ; המפעל, המעסיק 450 עובדים בקריית שמונה, מתכנן סבב פיטורים נוסף

מכירת חיסול בענף הטקסטיל. מפעל הגרביים גיבור ספורט אקטיב-וור מקרית שמונה נמצא במגעים למכירתו, כך נודע ל"גלובס". אחד הגורמים הנמצאים איתו במשא ומתן מתקדם היא חברת דלתא טקסטיל , אולם קיימים כמה מפעלים נוספים המקיימים אף הם מגעים במקביל. איתן אלדר, מבעלי גיבור ספורט, סירב להגיב. מדלתא לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.

כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס" גיבור ספורט אקטיב-וור מתכנן סבב פיטורים נוסף, זאת לאור ירידה בכמות ההזמנות עקב המיתון העולמי. המפעל, אחד המעסיקים הגדולים והוותיקים בקרית שמונה שהעסיק 450 עובדים, מייצר גרבי ספורט לחברות ענק כמו נייקי, אדידס, ריבוק ועוד. באפריל האחרון הודיעה החברה על סבב פיטורים של כ-150 עובדים, שיתפרס על פני תקופה ארוכה. זאת בעקבות העברת חלק נכבד מעבודות הייצור והאריזה של הגרביים לירדן.

בניגוד לתוכנית המקורית עד כה, במשך כחצי שנה פוטרו כבר 110 עובדים והוגשה בקשה להסתדרות לפטר את יתרת 40 העובדים עד סוף 2008. בנוסף נודע כי מתוכננים פיטורים נוספים של עשרות עובדים ממחלקת הסריגה וזאת עקב ירידה משמעותית בהזמנות הגרביים.

אם לא די בכך, לאחרונה נסגרה עסקה לפיה חברת רוטקס (גיבור סברינה) תרכוש את גילון - מפעל ליצוא ולמכירה של הלבשת ספורט ללא תפר, שהיה שייך אף הוא לגיבור ספורט אקטיב-וור ונמצא באותו מתחם. כרגע לא ברור מה יהיה עתידם של כ-70 העובדים המועסקים במפעל ואשר מתגוררים בקרית שמונה.

דלתא טקסטיל יצאה במהלך נרחב בשנים האחרונות, במסגרתו פוטרו מאות עובדים והייצור עבר לירדן ולמצרים. החשש הוא שאם דלתא תרכוש את גיבור ספורט אקטיב-וור היא תעביר את מחלקות הייצור של גיבור ספורט תהליך דומה של פיטורים המוניים והעברת התפירה לחו"ל. מצד שני, יתרונה של דלתא הוא בעובדה שאף היא מייצרת גרביים כך שהיא מוכרת לספקים הנוכחיים של גיבור ספורט אקטיב-וור, דבר שעשוי לסייע בשימור לקוחות.

המיתון העולמי מנחית מהלומה נוספת על ענף הטקסטיל, לאחר שחברות אמריקניות ואירופאיות כדוגמת מרקס-אנד-ספנסר הפחיתו מכירות והזמנות בעולם. את המכה העיקרית סופגים עובדי הטקסטיל, שברובם הם בעלי התמחות צרה בתחום הטקסטיל בלבד וחלקם בגילאים שבהם קשה מאוד למצוא עבודה חלופית.