במריל לינץ' ממליצים למכור את מניית מכתשים אגן: צופים לחברה בעיה של תזרים מזומנים

הורידו את המלצתם למניית חברת האגרוכימיה מכתשים אגן מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר" עם מחיר יעד של 12 שקל למניה המגלם לה פרמיה שלילית של כ-10%

בחטיבת ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מריל לינץ', הורידו את המלצתם למניית חברת האגרוכימיה מכתשים אגן מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר" עם מחיר יעד של 12 שקל למניה המגלם לה פרמיה שלילית של כ-10% לעומת מחיר הפתיחה היום בבורסה בת"א. הורדת ההמלצה מהווה למעשה המלצת מכירה על מניית החברה.

במריל לינץ' ציינו כי החברה רשמה גידול חד של 50% בחוב ולכן הם צופים לה בעיה של של תזרים מזומנים. בנוסף אמרו בחטיבת ההשקעות כי הנתונים האובייקטיביים לגבי עסקי החברה משתנים לרעה ויפגעו בביצועיה העתידיים של מכתשים אגן.

במריל לינץ' מציינים כי ברבעון השלישי, משכה החברה כמעט מחצית מהמזומן שבידה. יתרת המזומנים של מכתשים ירדה מ-300 מיליון דולר ברבעון השני ל-160 מיליון דולר ברבעון השלישי.

במריל לינץ' מעריכים כי מגזר חומרי ההדברה לא יצמח בשני הרבעונים הקרובים ולכן החברה תתקשה להמשיך ולצמוח בזמן הקרוב. בחטיבת ההשקעות ציינו כי ירידה במחירי הסחורות גוררת גם האטה בשוק חומרי ההדברה בו עוסקת מכתשים אגן.

מכתשים הולכת על קרח דק

במריל לינץ' כתבו כי החברה הולכת על קרח דק ושורפת מזומנים בצורה מדאיגה, לאחר שהשקיעה אותם על השקעות בהון חוזר. אנו לא חושבים שהמצב ישתפר בשני הרבעונים הבאים. החברה נכנסת להאטה בתחום האגרוכימיה.

עוד ציינו במריל לינץ' כי בברזיל הפסיקה הממשלה לתת סובסידיות לחקלאים. עובדה זו תפגע במכירות של מכתשים אגן וגורמת לחקלאים גם לא להחזיר חובות, עובדה שתגדיל את החוב של החברה ותגרום לחברה להמשיך לצבור מלאים.