ובינתיים, על פלנטה אחרת: 3 בתים בשכונה של לבייב בלונדון עומדים למכירה ב-148 עד 237 מיליון ש' לבית

המחירים בליש"ט - 25 עד 40 מיליון ; בדצמבר 2007 רכש לבייב תמורת 35 מיליון ליש"ט את ביתו שבשכונת המפסטד, עם גרם מדרגות ב-750 אלף ליש"ט, מועדון, אולם קולנוע, בריכת שחייה המעוטרת במרצפות מוזאיקה מצופות בזהב, חדר כושר, סאונה, מספרה וספא

שלושה בתים בפרוור היוקרתי המפסטד שבלונדון, שבו מתגורר גם לב לבייב, מועמדים למכירה במחירים שעשויים לגרום לרגע אחד לאשליה שענף הנדל"ן בבריטניה אינו שרוי כלל במשבר, ושהמשבר הפיננסי העולמי הוא אינו נחלתם של בני האלפיון העולמי העליון.

העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" דיווח היום (ג') כי תג המחיר שהוצמד ל"בית ג'רזי" בשדרות בישופ הוא לא פחות מאשר 40 מיליון ליש"ט (כ-237 מיליון שקל). לבית אחר, "the Mansion" הוצמד תג מחיר של 35 מיליון ליש"ט (207.4 מיליון שקל), והבעלים של הבית הנושא את השם "the Villa" מבקשים תמורתו 25 מיליון ליש"ט (148 מיליון שקל).

לא בטוח שבעלי הבתים יתקשו למצוא קונים במחירים הללו, ואם לא - זה לא מוכרח להיות דווקא בגלל המחיר. שני קונים פוטנציאליים, למשל, ראו את הבתים, אך לא קנו אותם בטיעון שהם קטנים מדי.

לפני שנתיים, המחירים הללו לא היו גורמים אפילו להרמת גבה. היום הם מעלים שאלות רבות. האם בעלי הבתים המוצעים למכירה חיים על פלנטה אחרת, שבה שוקי המניות אינם נחשבים? עפ"י נתונים עדכניים, מחירי הנדל"ן ביתר החלקים של לונדון ירדו ב-20% ב-12 החודשים האחרונים, והיקף ההון שהחליף ידיים בעסקאות נדל"ן צנח ב-60%. רק נכסים בשווי של 10 מיליון ליש"ט ומעלה שמרו על ערכם. הסיבה לכך היא שרוב הרוכשים שלהם הם תושבי חוץ שהונם הוא בדולרים, ואשר זוכים בשל כך ל"הנחה" של 20%-25% בעקבות צניחת הליש"ט.

בדצמבר 2007 רכש לב לבייב את ביתו שבהמפסטד תמורת 35 מיליון ליש"ט, שהיו שקולים אז ל-70 מיליון דולר. העיתונים הבריטיים סיפקו שפע של פרטים על הבית המכונה "palladio".

באולם הכניסה של הבית יש גרם מדרגות, שעלותו נאמדת ב-750 אלף ליש"ט והוא נבנה בעזרת טכניקות בהן השתמשו לאחרונה לפני 150 שנה, בעת בניית טירות בצרפת, לא פחות. בחדר האורחים קיים אח מאבנים שגולפו ביד, שעלותו היא 100 אלף ליש"ט והוא העתק מדויק של אח ממלון היוקרה הבריטי Cliveden.

בתוך הבית יש מועדון, אולם קולנוע ובריכת שחייה המעוטרת במרצפות מוזאיקה מצופות בזהב. לדברי ה-"Daily mail", הבית, שעוצב במטרה שיוכל לשרוד במשך 300 שנה, כולל גם חדר כושר, סאונה, מספרה קטנה וספא. ואם לא די בכך, אם לא די בכך, חדר המשפחה בבית יכול להפוך לאולם קולנוע בלחיצת כפתור ואולם הביליארד יכול להפוך לאולם ריקודים.

שכונת המפסטד התחבבה על מפורסמים רבים עם השנים, ובין בעלי הבתים שהתגוררו בו אפשר למנות את סטינג, ג'ורג' מייקל, אנני לנוקס, רינגו סטאר ואליזבת' טיילור.