סמי עופר יקבל תואר אצולה ממלכת בריטניה

המלכה אליזבט תעניק תואר KBE לעופר כהוקרה על תרומתו לשימור מורשת הצי הימי של בריטניה

התואר KBE (כלומר Knight Commander of the Most Excellent Order of the British Empire) יוענק לאיש העסקים סמי עופר כהוקרה על תרומתו לשימור מורשת הצי הימי של בריטניה. התואר יוענק לו על-ידי המלכה אליזבט השנייה, כך עולה מהודעתה של שגרירות בריטניה בתל-אביב.

עופר שירת בצי הימי המלכותי בתקופת מלחמת העולם השנייה. הוא ואחיו יולי, הקימו יחד את אחת מחברות הספנות הגדולות ביותר בעולם, המופעלת ומנוהלת בחלקה הגדול מלונדון.

עופר תרם השנה לפרויקטים הקשורים להיסטוריה הימית של בריטניה באתר המורשת העולמית של יונסק"ו שבגריניץ', לונדון. כהערכה והוקרה לתרומתו, ייקרא אגף מרכזי במוזיאון הימי הלאומי הבריטי שם על שמו.

נזכיר בהקשר זה כי ב-2006 ביטל עופר תרומה בת 20 מיליון דולר לבניית האגף החדש של מוזיאון תל אביב. עופר, נזכיר, התנה את התרומה הנכבדת לבניית האגף החדש, שעלותה הכוללת מוערכת בכ-45 מיליון דולר, בכך ששם המוזיאון ישונה ל"מוזיאון תל אביב לאמנות ע"ש סמי ואביבה עופר", דבר שלמרות שאושר על ידי מועצת העיר תל אביב-יפו ועל ידי הנהלת המוזיאון, עורר סערה ציבורית חריפה. דוברו של עופר ביקש לציין כי ב-2007 תרם עופר 70 מיליון דולר לבי"ח רמב"ם בחיפה ובי"ח סוראסקי בת"א.

בחזרה ללונדון, עופר תרם השנה גם לעבודות השימור של הספינה המפורסמת Cutty Sark שנשרפה ב-2007. כשפרויקט השחזור יושלם בשנת 2010, תוקם גלריה מתחת לספינה שתיקרא "גלריית סמי עופר" ותאפשר למבקרים לצפות בפנים האוניה.

השר לענייני תרבות בממשלת בריטניה, אנדי ברנהאם אמר היום (ד'): "תרומתו של סמי עופר לשימור המורשת הימית של בריטניה היא עצומה. הודות לנדיבותו הרבה, המורשת המפוארת הזו תמשיך להילמד ולהסעיר את דמיונם של דורות רבים".