תומכי אובמה יוכלו לשמור איתו על קשר באמצעות אתר Change.gov

הנשיא השיק את האתר בו עדכונים על חילופי השלטון וטופסי הרשמה לעבודה אצלו ; נדמה שהנשיא הטרי אכן מתכוון לשנות דברים ולענות על ציפיותיו של הציבור, לפחות בכל הנוגע לשימוש באינטרנט כאמצעי תקשורת עם ההמון

לנשיא הנבחר ברק אובמה היה קהל רב של תומכים על גבי הרשת במהלך הקמפיין, החל מכוכבת הסרטונים הקומיים Obama-Girl וכלה בהמון נאמן של צעירים שהצביעו עבורו. כעת, עם בחירתו לנשיא, עומדים נאמניו המקוונים של אובמה על כך שהאינטרנט ישחק תפקיד משמעותי יותר בקשר של הבית הלבן עם העם האמריקני.

אם לשפוט לפי התקופה הקצרה שעברה מאז הבחירות, נדמה שהנשיא הטרי אכן מתכוון לשנות דברים ולענות על ציפיותיו של הציבור, לפחות בכל הנוגע לשימוש באינטרנט כאמצעי תקשורת עם ההמון.

אובמה, שהיה לנשיא הנבחר הראשון המחזיק עמוד באתר הרשת החברתית מייספייס, השיק כבר עם תחילת תקופת המעבר שלו לבית הלבן את האתר Change.gov, המכיל עדכונים בעניין חילופי השלטון וכן טפסי הרשמה למועמדות לעבודה בממשל החדש, שצפוי להחליף ב-20 בינואר את זה של הנשיא ג'ורג' בוש.

עם היכנסו לבית הלבן יהיה על אובמה להתמודד עם רף התקשורתיות המקוונת הגבוה שהציב במהלך הקמפיין, בו הפכו עמודי המייספייס, פייסבוק ו-YouTube שלו למוקד פעילות עבור תומכיו. "הציבור מצפה ממנו לפעול תחת הכללים החדשים שהוא הציב בקמפיין", אומר אחד ממומחי האינטרנט שנשאלו לגבי העניין. "הציבור ירצה שאובמה יפתח חלון דרכו הוא יוכל להתבונן בנעשה בבית הלבן, וזה הולך להיות שונה ממה שהיינו מורגלים אליו עד עתה", הוסיף.

עמוד הפייסבוק של אובמה, המכיל רשימה של הסרטים האהובים עליו ועדכונים שעלו במהלך הקמפיין לבית הלבן, הפך לעמוד הפופולרי ביותר באתר הרשת החברתית עם יותר מ-2.5 מיליון גולשים שהביעו תמיכה באמצעות הרשת. בעמוד ה-YouTube של אובמה ניתן למצוא יותר מ-1,800 סרטוני וידיאו, לשם השוואה, בעמוד דומה של יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין, ניתן היה למצוא רק 350 סרטונים.

בנוסף לאובמה עצמו, הביא הקמפיין לתודעת הציבור עוד מספר אנשים, אחת מהם היא הדוגמנית אמבר לי אטינגר, שדמות קומית פיקטיבית אותה היא שיחקה, Obama Girl, הפכה לכוכבת באתר YouTube עם יותר מ-70 מיליון צפיות בסרטוני הווידיאו בכיכובה.

"אנו מצפים שהנשיא הנבחר ימשיך להשתמש ולתחזק את העמוד שלו במייספייס במהלך תקופת כהונתו על מנת לקיים דיאלוג עם מיליוני האמריקנים שמשתמשים באתר", אמר לי ברנר, מנהל תחום הפוליטיקה של מייספייס.

אובמה מצידו הבטיח לאפשר לאזרחי ארה"ב להיות מעורבים במידה מסויימת בקבלת ההחלטות בבית הלבן, זאת על-ידי מתן האפשרות להגיב באמצעות האינטרנט על הצעות חוק לא דחופות העולות לסדר היום בטווח זמן של חמישה ימים לפני אישורן. ברנר אומר שהשימוש באינטרנט נותן לאובמה אפשרות לקיים קשר עם העם בדרכים חדשות. "בעבר שידרו את נאומו השבועי של הנשיא ברדיו, אז מדוע לא לפתוח בלוג נשיאותי שיעודכן מדי שבוע", שאל.