פישר: "כל עוד השוק מתפקד בצורה תקינה ההתערבות בשוק האג"ח הקונצרניות אינה רצויה"

כך אמר הנגיד בועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה בין לאומי בירושלים ; פישר: "חשוב שהממשלה תמשיך לגלות קור רוח בתקופה הקשה הזו ותימנע מצעדים שנראים כפתרונות קלים, אבל עלולים לפגוע בצמיחת המשק בעתיד"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, התייחס היום (ד') לראשונה לאפשרות של התערבות בשוק האג"ח הקונצרניות. "חשוב מאוד להציע התערבות בשוק זה או אחר, אבל קודם כל צריך לדעת למה ההתערבות נחוצה ואיך היא תורמת למשק". אמר פישר.

"אם נתייחס להתערבות בשוק האג"ח הקונצרניות חשוב להבין שהעובדה שחברה שקיבלה אשראי בעבר ובזמנים טובים, לא מצדיקה התערבות מצד הרשויות כדי לסייע לה היום, בזמנים פחות טובים. כל עוד השוק מתפקד בצורה תקינה, כפי שקורה היום, ההתערבות לא רצויה". הוסיף.

פישר אמר כי "חשוב שהממשלה תמשיך במדיניות התקציבית האחראית והמוצלחת של השנים האחרונות. לאחרונה נשמעות, פה ושם, קריאות לנטוש את המדיניות הזו ולנקוט במדיניות של הרחבה תקציבית משמעותית - כמו בארה"ב. אבל המצב הפיננסי והכלכלי בישראל טוב מזה שברוב המדינות בעולם ולכן הצעדים שננקטים בהן לא מחויבים אצלנו".

עוד התריע הנגיד כי "חשוב להמשיך ולגלות קור רוח בתקופה הקשה הזו ולהימנע מלנקוט בצעדים שנראים פתרונות קלים לטיפול בהשלכות המשבר, אבל עלולים לפגוע בצמיחת המשק בעתיד". פישר ציין כי בשל הגידול הצפוי בגירעון התקציבי רצוי לבצע את ההפחתות המתוכננות בשעורי המס בתחילת 2009.

פישר סיים את נאומו עם מסר מרגיע "אני רוצה לומר שהמשבר הזה יעבור. אני גם יודע שלמשק הישראלי צפוי עתיד מרשים. אם נמשיך בקו המוצלח שהובלנו בשנים האחרונות נצא מהתקופה הזו מחוזקים".