בדרך לארץ: טויוטה קורולה עם תיבת הילוכים אוטומטית לא רובוטית

השינוי בוצע לאחר ניסיונות שכנוע ממושכים של היבואן בישראל, בעקבות הקשיים בקליטת הגירסה הרובוטית בישראל שהביאו לירידה במכירות יבואנית טויוטה

ברבעון הראשון של השנה הבאה צפויה להגיע לארץ המשפחתית טויוטה קורולה סדאן 1.6 עם תיבת הילוכים אוטומטית מקובלת, שתחליף את התיבה "הרובוטית" שבה צוידה עד כה המכונית.

השינוי בוצע לאחר ניסיונות שכנוע ממושכים של היבואן בישראל, בעקבות הקשיים בקליטת הגרסה הרובוטית בישראל שהביא לירידה במכירות יבואנית טויוטה.

עדיין לא ברור אם הגרסה החדשה תגיע מיפן או מהמפעל של טויוטה בדרום אפריקה, שמייצא מכוניות קורולה סדאן לאירופה.

המכונית החדשה צפויה להציב קרב קשה מאד למאזדה 3 החדשה, שתגיע לישראל לקראת חודש מאי, ולשברולט "קרוז", שתגיע לישראל לקראת אותה תקופה. בענף הליסינג צפו היום כי דגם כזה יביא לזינוק בהזמנות לקורולה, שנחשבת באופן מסורתי לאחת משתי המשפחתיות הנמכרות ביותר בישראל. יצוין כי מועד השיווק הסופי ככל הנראה טרם נקבע והוא תלוי ברמות המלאי הקיים של החברה. בענף העריכו כי השיווק בפועל עשוי בסופו של דבר להידחות לרבעון השני.

התיבה "הרובוטית" משלבת מכאניזם של תיבת הילוכים ידנית ביחד עם מחשב בקרה אלקטרוני, שמאפשר העברת הילוכים ידנית או אוטומטית ללא הפעלת מצמד. הטכנולוגיה נחשבת חסכונית בדלק ביחס לתיבה ומספקת תגובות מהירות כשל תיבה ידנית. אולם היא דורשת מהנהג הסתגלות לסגנון הנהיגה ובמצבי נהיגה קיצוניים, כגון האצה חזקה, היא אינה חלקה כמו תיבה אוטומטית מקובלת. עד כה כמעט כל היבואנים, שהביא דגמים תיבה רובוטית לא זכו להצלחה מסחרית.

בסוכנות טויוטה סירבו להגיב על הידיעה.

טויוטה קורולה 2008