מקורות באורבוטק: אחרי גל הפיטורים באוגוסט - החברה תפטר 150 עובדים נוספים

לטענת המקורות, בחברה מכינים רשימת פיטורים שכוללת כ-150 עובדים ; אורבוטק שפרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי, עתידה לפרסם מחר את הדו"ח המלא ועשויה במקביל לדו"ח גם לעדכן את המשקיעים בדבר הפיטורים

האם חברת אורבוטק, המייצרת מערכות בדיקה לקווי ייצור של תעשיות שונות, מיצתה את פיטורי העובדים? כפי שנחשף ב"גלובס", ביצעה החברה מיבנה בחודש אוגוסט מהלך ארגוני שכלל פיטורים של כמה עשרות עובדים, אך מקורות בחברה טוענים כי לאור המצב העסקי אליו נקלעה החברה אין מנוס מפיטורי עובדים נוספים. לטענת המקורות, בחברה מכינים רשימת פיטורים שכוללת כ-150 עובדים.

"אנחנו חברה ציבורית, וכשיהיה לנו מה לדווח אז נדווח", אמרו היום (א') בתגובה בחברה. אורבוטק, שפרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי, עתידה לפרסם מחר את הדו"ח המלא לסיכום תוצאותיה לרבעון שהסתיים ב-30 לספטמבר, ועשויה במקביל לדו"ח גם לעדכן את המשקיעים בדבר פיטורי עובדים ומהלכי התייעלות נוספים.

בהתאם לאזהרת הרווח, עתידה אורבוטק לרשום הכנסות של 90-95 מיליון דולר ולהציג "הפסד נקי מתון", וזאת בהשוואה לתחזית מוקדמת להכנסות של כ-105 מיליון דולר ברבעון. החברה לא פרסמה תחזית קודמת לשורה התחתונה.

כאשר פרסמה את אזהרת הרווח, היא ציינה כי ההאטה בפעילות נובעת מירידה במערכות לתעשיית המעגלים המודפסים (PCB), המעגלים החשמליים היושבים בליבו של כל מוצר אלקטרוני. למעשה, עוד בסוף הרבעון השני דיווחה אורבוטק על האטה במגזר זה, אלא שאז טענה כי המכירות של מערכות בדיקה ליצרני מסכי טלוויזיה שטוחים יהיו חזקות מהצפוי, ויצליחו לנטרל את הירידה בהכנסות מסקטור ה-PCB.

יריבתה העיקרית של אורבוטק ב-PCB היא החברה הישראלית קמטק, הקטנה ממנה, שהודיעה אף היא לא מזמן על פיטורי עובדים. לפי הודעת קמטק מהשבוע שעבר, החברה פיטרה 55 עובדים, המהווים כ-12% מכוח האדם של החברה. כ-40 מהמפוטרים הם מישראל.

מוקדם יותר הקיץ חתמה אורבוטק על הסכם לרכישתה של פוטון דיינמיקס, חברה אמריקנית גדולה המוכרת מערכות משלימות לאלה של אורבוטק לתעשיית הצגים השטוחים. בעסקה שהושלמה בתחילת אוקטובר, רוקנה אורבוטק את כל המזומנים שבקופתה, ואף לקחה הלוואה בנקאית על מנת להשיג חלק מ-290 מיליון הדולר אותם הציעה לבעלי המניות של פוטון.

בעקבות העסקה, תחום הצגים השטוחים הפך לתחום הגדול ביותר באורבוטק - במקום תחום ה-PCB - אך החברה איבדה את "כרית המזומנים" שהיתה עשויה לאפשר לה לעמוד בחלק מהזעזועים של המשבר הנוכחי.