אסיה ננעלה במגמה מעורבת: טוקיו עלתה ב-0.7% בעוד שסידני איבדה 2.5%; שנחאי הוסיפה 2.2%

[לבורסות בעולם] התמ"ג של יפן הצטמצם ב-0.1% ברבעון השלישי לירידה שנתית של 0.4% ; סוזוקי הודיעה כי תרכוש מחדש 3% ממניותייה שמחזיקה ג'נרל מוטורס תמורת 232 מיליון דולר

המדדים המובילים באסיה ננעלו במגמה מעורבת, כשמשקיעים בטוקיו ניצלו הזדמנויות על אף נתוני הצמיחה העגומים שהצביעו על כניסתה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם למיתון. סידני, לעומת זאת, סיימה בירידות חדות על רקע פרסום נתוני מאקרו מאכזבים.

סידני ננעלה בטריטוריה השלילית בתגובה לעלייה קלה בלבד בהיקף המכירות הקמעונאיות של הרבעון השלישי, וזאת בניגוד לתחזיות לתוצאה טובה יחסית. חברות הנפט מרכזות עניין על רקע נסיגת מחיר הנפט אל עבר רף 56 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני.

המשקיעים באסיה מאוכזבים מכך שמנהיגי קבוצת ה-G20 שנפגשו במהלך סוף השבוע, לא הכריזו על צעדים מרחיקי לכת לעידוד הכלכלה הגלובלית.

במהלך מפגש הפסגה, נשיא סין, הו ג'ינטאו, קרא ל"סדר פיננסי בינלאומי חדש שיהיה הוגן, צודק, כוללני ומסודר ושיכלול הגדלת הייצוג והמשקל של מדינות מתפתחות בארגונים בינלאומיים, כקרן המטבע".

שנחאי סיימה את יום המסחר בעליות נאות בציפייה כי הבנק המרכזי יפחית את הריבית העומדת כעת על 6.66% במטרה לעודד את השווקים הפיננסים שאיבדו כ-50% מאז תחילת השנה.

ואילו נשיא הודו, מאנמוהאם סינג, אמר שמדינות מסוימות, שבעבר נחסמה השתתפותן בדיונים בפורומים בינלאומיים אקסקלוסיביים, צריכות עתה לקבל אור ירוק להצטרפות לפורומים אלה. מדד הסנסקס של הודו נסחר בירידות חדות.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.71% ל-8,522 נקודות ; מדד הנג-סנג ירד ב-0.1% ל-13,529 נקודות ; מדד שנחאי המשולב הוסיף 2.22% ל-2,030 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 ירד ב-2.54% ל-3,653 נקודות ; מדד קוספי של דרום קוריאה איבד 0.91% ל-1,078 נקודות ; מדד סנסקס 30 מאבד גובה לפני הנעילה

בזירת המטבעות, הדולר מתחזק ב-1.14% ל-96.99 ין לדולר, והדולר האוסטרלי מוסיף 2.65% ל-0.655 דולר לדולר אוסטרלי.

בזירת המאקרו

התמ"ג של יפן הצטמצם ב-0.1% ברבעון השלישי לקצב שנתי שלילי של 0.4%. ברבעון השני, שהסתיים ביוני, הכלכלה היפנית הצטמצמה ב-0.9%.

המכירות הקמעונאיות באוסטרליה הציגו עלייה קלה בלבד של 0.1% ברבעון השלישי שהסתיים בספטמבר - הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים לעלייה של 0.5%.

המכירות הקמעונאיות בדרום קוריאה נותרו ללא שינוי באוקטובר לאחר שבספטמבר, היקף המכירות ברשתות הביגוד ומוצרי היוקרה המובילים במדינה הצטמצמו ב-0.3%.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בדצמבר יורד ב-31 ל-56.3 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מניות בכותרות

ליאון נתן (סימול: LNN.AX) מבשלת הבירה השנייה בגודלה באוסטרליה, הגישה הצעת רכש לקוקה קולה אמטיל (סימול: CCL.AX) תמורת 7.5 מיליארד דולר אוסטרלי (4.9 מיליארד דולר) במזומן. ההצעה של 10.35 דולר אוסטרלי למניה, גבוהה ב-25% משווי מניית ליאון נתן בנעילת המסחר בסידני ביום ו'.

סוזוקי הודיעה כי תרכוש מחדש 3% ממניותייה שמחזיקה ג'נרל מוטורס , תמורת 232 מיליון דולר או 14.04 דולר למניה. מניות יצרניות הרכב ביפן ריכזו עניין על רקע ירידת מחיר הנפט: מניית ניסן , מניית מזדה .

סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה כי תשקול להפחית את דירוגה של חברת טויוטה , בפעם הראשונה מזה עשר שנים בשל התמודדות עם "אתגרים בלתי צפויים". כיום לטויוטה הדירוג הגבוה ביותר - AAA.

מניית BHP בילטון איבדה גובה בסידני בתגובה לירידה החדה במחיר הנפט.

המניות הפיננסיות בסידני ריכזו עניין על רקע הקיפאון בהיקף המכירות הקמעונאיות: מניית בבקוק אנד בראון , מניית מקיורי .