בעלת קניון הדרים בנתניה מבקשת לבטל חיובי ארנונה בסך 24 מיליון שקל

חברת מהדרין טוענת כי עיריית נתניה החליטה להעשיר את קופתה על חשבונה באמצעות הוצאת דרישות תשלום ארנונה רטרואקטיבית בלתי חוקיות, שהוצאו במפתיע בסוף 2006 ובתחילת 2007

החברה הציבורית מהדרין הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה מינהלית נגד עיריית נתניה להורות על ביטול חיובי ארנונה בהיקף של כ-24 מיליון שקל, שהשיתה עליה העירייה בגין קניון הדרים (כ-6 מיליון שקל) שבבעלותה באזור התעשייה הצפוני בנתניה, ובגין בית האריזה שבבעלות החברה הבת פרי אור (כ-18 מיליון שקל). זאת, בטענה כי החיובים אינם חוקיים.

החברה טוענת כי העירייה החליטה להעשיר את קופתה על חשבונה באמצעות הוצאת דרישות תשלום ארנונה רטרואקטיבית בלתי חוקיות שהוצאו באופן מפתיע בסוף שנת 2006 ובתחילת שנת 2007.

לטענת החברה, דרישות התשלום הם בניגוד גמור לחוקי הקפאת הארנונה ומהוות הלכה למעשה תיקון שומה למפרע, תוך ניסיון לחייבה לשלמן באופן רטרואקטיבי בניגוד גמור למצג שיצרה העירייה לאורך השנים, שלפיו היא כילכלה את צעדיה מבחינה פיננסית.

החברה מציינת כי חיובי הארנונה בגין הקניון בשנתיים האחרונות הסתכמו בכ-70 אלף שקל בלבד, ובגין בית האריזה - בכ-416 אלף שקל בלבד.

החברה ציינה עוד כי מצבו הכלכלי והעסקי של הקניון רעוע, ולכן הגדלת מחירי הארנונה בשיעור כה משמעותי תפגע בו באורח חמור ואף עלולה להביא לסגירתו. (עת"מ 2922-3/08).