אין רגע דל לגאידמק: אוסיף מאשימה אותו בהונאתה ב-30 מיליון דולר - ודורשת לעקל נכסיו

לפי אוסיף, שהשליטה בה עברה לאחרונה לשלמה איזנברג, גאידמק קיבל 30 מיליון דולר תמורת התחייבות לרשום בבעלות החברה קרקע ליד מוסקבה - אך לא עמד בחלקו בעסקה ; "ראיות רבות שעסקי גאידמק בקריסה כללית"

הצרות ממשיכות לנחות על איש העסקים ארקדי גאידמק: חברת ההשקעות אוסיף השקעות מאשימה אותו היום (ב'), בבית המשפט, בהונאתה בהיקף של 30 מיליון דולר בעסקת נדל"ן במוסקבה. כך עולה מבקשה שהגישה החברה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב למתן צו עיקול זמני במעמד צד אחד על נכסיו של גאידמק.

כזכור, לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי בתל-אביב את מכירת מניות השליטה של ארקדי גאידמק באוסיף לידי ישרס שבשליטת שלמה איזנברג. גאידמק החזיק ב-67.43% באוסיף, כש-63.8% מתוכם יימכרו לאיזנברג תמורת 135 מיליון שקל. מרבית הסכום, כ-110 מיליון שקל, יועבר לבנק מזרחי-טפחות לכיסוי חובו של גאידמק. בית המשפט צפוי לדון בהמשך בתחרות בין הנושים (צבי ויליגר, יוסי טרוים, לוי קושניר ואורי שני) על הסכום שנותר לאחר תשלום החוב לבנק.

לפי הבקשה שהגישה אוסיף לבית המשפט, החברה דורשת מגאידמק 23 מיליון דולר, לאחר שהצליחה לחלץ ממנו 7 מיליון דולר. לפי אוסיף, בתקופה בה היה גאידמק בעל השליטה בחברה נסגרה עסקת לפיה יקבל תמורת קרקע שנמכרה בעיר גדרה תמורת התחייבות לרשום בבעלות אוסיף כ-876 דונם בקרבת העיר מוסקבה ושדה התעופה וונוקובו שברוסיה.

לפי אוסיף, בהתאם למסמכי העסקה ואישור האסיפה הכללית של החברה, גאידמק היה זכאי לקבל את הכספים לידיו אך ורק בכפוף להשלמת העסקה. בפועל, לטענת אוסיף, גאידמק לקח את הכסף, אך לא העביר את הקרקעות בסמוך למוסקבה לבעלות החברה.

לפי אוסיף, החברה ניסתה לגרום לגאידמק לעמוד בהתחייבותו ואף קיבלה הבטחות רבות ממנו וממיופי כוחו, אך "כיום כבר ברור שלהבטחות אלה אין כל כיסוי בעולם המעשה... בדיעבדף גם קשה להשתחרר מהרושם שכל תכליתן של הבטחותיו להשבת הכספים היתה להתל באוסיף ולהרוויח זמן שיאפשר לו לנסות ולפתור את מצוקותיו הדוחקות מול נושיו האחרים".

בבקשת העיקול נטען עוד: "ישנו חשש ממשי וכבד כי אי מתן הצווים המבוקשים יפגע באופן אנוש ביכולתה של אוסיף לקבל לידיה את הכספים המגיעים לה מגאידמק. חשש זה נובע בין היתר מראיות רבות המצביעות על כך שעסקיו של גאידמק מצוים בקריסה כללית, מכוונתו לחסל את עסקיו בישראל, מעיקולים בסך 150 מיליון שקל הקיימים לכאורה על נכסיו בישראל ומצו עיכוב יציאה מן הארץ שהוצא נגדו בשל שש שיימלט מישראל.

השופט, אבי זמיר, לא השתכנע כי יש מקום להטלת עיקולים ולמתן צו להגבלת השימוש במקרקעין במעמד צד אחד. השופט קבע כי יש לקבל את תגובתו של גאידמק בתוך 10 ימים. (בש"א 20706/08).