רוטר: "אני אופטימי לגבי פעילות קסטרו בגרמניה; זה מותג לא מוכר שם, ויש לו לאן לצמוח"

(עדכון) - גבי רוטר התייחס לפעילות קסטרו בגרמניה, שצמצמה את ההפסד הרבעוני שלה ב-35% ; הכנסות קסטרו ברבעון גדלו ב-13.6% ; החברה עברה לרווח - לעומת הפסד של 5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

הנהלת מותג האופנה קסטרו הבינה בשלב די מוקדם שאין לה דרך להתמודד עם המשבר הנוכחי באמצעות תוכניות עבודה ארוכות-טווח. הדרך היחידה שלה, כקמעונאית, לעבור בשלום את ההאטה העולמית, היא לייצר איזשהו סוג של גמישות תפעולית ולשמור על איתנותה הפיננסית. ההחלטה הזו ניכרת היטב בדו"חות הרבעון השלישי.

הכנסות החברה הסתכמו ב-153 מיליון שקל, גידול של 13.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשאז הם הסתכמו ב-134.6 מיליון שקל. ההכנסות המיוחסות לתחום הקמעונאות גדלו ב-15.4 מיליון שקל והסתכמו ב-131 מיליון שקל, גידול של 13.3% לעומת הרבעון המקביל.

ההכנסות המיוחסות לתחום הסיטונאות, אשר מתחילת השנה היו במגמת ירידה, גדלו ברבעון ב-3 מיליון שקל ל-22 מיליון שקל. זאת בשל עלייה בכמות המשלוחים לזכייניות החברה מעבר לים, ובעיקר בשל הקמתו של מרכז לוגיסטי בהולנד, אשר משרת 43 חנויות של קסטרו הפרושות מחוץ לישראל, בעיקר באירופה.

הפעילות בגרמניה, שנחשבת לפעילות המפסידה של החברה, צמצמה את ההפסד הרבעוני ב-35% לעומת הרבעון המקביל, והוא הסתכם במיליון אירו. עניין מפתיע, בהתחשב בעובדה שהוא מתרחש דווקא כשההאטה במדינה מחריפה.

"אני אופטימי לגביי הפעילות בגרמניה", אמר ל"גלובס" גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו. "אנחנו מותג לא מוכר בגרמניה לכן יש לנו עוד הרבה לאן לצמוח. בכל מקרה, השותפים המקומיים שלנו החליטו לצאת מהפעילות ושילמו עבור זה 3.2 מיליון אירו (אחרי תאריך המאזן הנוכחי - י.ש), זה עשוי לעזור לנו לעבור בשלום את 2009".

רוטר הוסיף כי "אנחנו מתכננים להכפיף את כל המטה שם תחת ניהול המכירות שלנו פה. מי יודע, אם אכן המצב יחמיר בעתיד, אולי נוכל להשיג חנויות במחירים אטרקטיביים ולייצר תמהיל הוצאות נוח יותר".

עקב האכילס הוא הפעילות ברוסיה

הגידול המרשים שקסטרו רשמה במכירות מתגמד לעומת הזינוק שהציגה ברווח התפעולי. זה הסתכם ב-11.2 מיליון שקל, לעומת 8.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2007, גידול של 31%.

עם זאת, בדרך לשורה התחתונה, הוצאות המימון של החברה נוגסות ברווחים.

זאת בשל הלוואות צמודות מדד שלקחה על מנת להרחיב את פעילותה בעולם, וקסטרו רושמת רווח נקי של 628 אלף שקל. זאת, לעומת הפסד נקי של 5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

איתנותה הפיננסית של החברה באה לידי ביטוי בהיותה לא ממונפת, קסטרו שומרת על יחס גבוה של 44.4% הון למאזן.

עקב האכילס של החברה הוא פעילותה ברוסיה. עקב משבר האשראי ולמרות הגידול במכירות שם, הזכיין הרוסי מתקשה לקבל מימון לפעילותו וקסטרו נתקלה בקשיי גבייה ממנו. ברבעון הנוכחי החברה הפרישה בגין הפעילות ברוסיה 1.1 מיליון שקל.