סקר TIM לאוקטובר: ירידה בגלישה במרבית האתרים המובילים

לבד מוואלה ומאקו של קשת, נחלשו החודש רוב האתרים המובילים ; הפער בין אתרי הספורט ספורט5 ו-ONE מצטמצם ; אתר "גלובס" ממשיך להוביל מבין האתרים הכלכליים בגלישה ממקומות העבודה

מרבית האתרים המובילים בישראל נחלשו בחודש אוקטובר, כך עולה מסקר TIM של TNS טלסקר, המודד את שיעור החשיפה השבועי של האתרים בישראל. היחלשות זו לא פסחה גם על מוליכת הטבלה, גוגל, שאיבדה החודש 4% במונחים של שיעור חשיפה שבועי, וגם ynet, המדורגת במקום ה-3, איבדה 4% לשיעור של 58.1%. וואלה, לעומת זאת, חזרה למגמת העלייה שאפיינה אותה בחודשיים האחרונים, והתחזקה ב-3% לשיעור שבועי של 68.1%.

מאקו, האתר החדש של זכיינית ערוץ 2 קשת, ממשיך ליהנות מהפופולריות של תכני "האח הגדול", ומתברג בפעם הראשונה לעשירייה הראשונה של האתרים המובילים: האתר התחזק ב-11% לשיעור של 24.5%, כאשר בחודשיים האחרונים זינק האתר ב-64% במונחים של שיעור חשיפה שבועי. רשת, לעומת זאת, נחלשה במעט וירדה למקום ה-14, עם שיעור חשיפה שבועי של 17.7%.

nrg מבית "מעריב" ממשיך להיחלש גם החודש, כאשר הוא איבד 5.5% בשיעור החשיפה שלו, היחלשות שמוציאה אותו לראשונה מרשימת 10 האתרים המובילים, ומדרגת אותו במקום ה-11. גם נענע10, msn ישראל ותפוז נחלשו החודש, עם ירידה של 8%, 2.5% ו-2.5% בהתאמה, במונחים של שיעורי חשיפה שבועיים.

בגזרת אתרי הספורט הפער מצטמצם - ספורט5 מתחזק ב-6% ועולה למקום ה-20, בעוד ש-ONE נחלש ב-5% ויורד למקום ה-17. האתר החדש של בזק, b144, ממשיך להוביל על דפי זהב, עם שיעור חשיפה שבועי של 17.4% לבזק, בהשוואה ל-16.4% לדפי זהב.

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" ממשיך להוביל בשיעורי החשיפה ממקומות העבודה, עם שיעור חשיפה של 11.5%, בהשוואה לשיעורים נמוכים משמעותית של המתחרים. במונחים של חשיפה כללית, ל"גלובס" שיעור חשיפה שבועי של 11.6%. המדידה הכללית של אתרים אחרים היא בעייתית יותר - רשת ההיכרויות החברתית "דה מרקר קפה", לדוגמה, מהווה מוקד משיכה גדול לאתר "דה מרקר", ומחפה על חולשה יחסית של חלקי החדשות והפיננסים באתר עצמו, בהשוואה ל"גלובס". לפי ממצאי TIM, שהתפרסמו לפני חודשיים, כשליש מהגולשים ב"דה מרקר קפה" כלל לא טורחים לבקר באתר "דה מרקר" עצמו. לפי נתונים ש"דה מרקר" פרסום בעצמו, ב"קפה" גולשים כ-30--40 אלף איש ביום שנספרים בסקר TIM כגולשים באתר למרות שלא נחשפו למידע כלכלי-פיננסי.

הסקר הנוכחי הינו המדידה ה-33, והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט (מעל גיל 13), בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.