מתנת הפרידה של קמיניץ לבעלי המניות: המשך השיפור ותוצאות שיא ל-HOT

החברה רשמה ברבעון השלישי שיא EBITDA של 266 מיליון שקל - עלייה של 21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ; המנכ"ל היוצא, דוד קמיניץ: "הנתונים שאנו מציגים מזכירים את חברות הסלולר"

דוד קמיניץ, מנכ"ל HOT , מעניק לבעלי המניות שלו מתנת פרידה, כאשר ברבעון השלישי השנה הוא מציג המשך למגמת השיפור בתוצאות החברה. למרות שקצב ההצטרפות של מנויי הטלפוניה ירד (33 אלף מנויים חדשים לעומת כ-45 אלף ברבעון הראשון), נראה ש-HOT מגייסת יותר מנויי טלפוניה ואינטרנט ממתחרותיה, ומנועי הצמיחה שלה לא מאכזבים גם הפעם.

אחרי שאמר שאיחוד מערכות הבילינג היה הפרויקט הקשה והמסובך ביותר של החברה, מותיר קמיניץ ירושה חיובית, ממנה מחליפו, הרצל עוזר, יתקשה להתעלם. נראה שהאחרון יצטרך להכניס את החברה לתהליך של התייעלות שכולל פיטורי עובדים, בעקבות איחוד המוקדים.

HOT מציגה הרבעון EBITDA (רווח תפעולי בניכוי הוצאות פחת והפחתות, ובניכוי הכנסות אחרות) של 266 מיליון שקל (35% מההכנסות), בהשוואה לכ-220 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (33% מההכנסות), עלייה של כ-21%. לדברי קמיניץ, "השיפור בנתון מצביע על מגמת ההתייעלות של החברה, והשיעורים שהיא מציגה מזכירים את אלו של חברות הסלולר".

הכנסות HOT ברבעון השלישי הסתכמו ב-757 מיליון שקל, לעומת 665 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (גידול של כ-14%), ו-729 מיליון שקל ברבעון השני. למרות שהחברה גייסה 2,000 מנויים בלבד ברבעון, לאחר קיפאון מתמשך ברבעונים האחרונים, אומר קמיניץ כי, "אין לצפות לשינוי גדול בקצבי המנויים בטלוויזיה, לאור התחרות המסתמנת בזמן הקרוב. הגידול בלקוחות האינטרנט והטלפוניה, וכמובן ה-VOD, הם אלו שמצליחים להגדיל את הכנסותיה של החברה".

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-82 מיליון שקל בהשוואה לכ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (גידול של 24%), אך גידול צנוע יחסית לרבעון השני שהסתכם ב-78 מיליון שקל. אגב, ברבעון השני בוטלה הפרשה בסך של כ-80 מיליון שקל שהשפיעה לחיוב על הדו"חות.

שורת הרווח הנקי מציגה שיפור נוסף, וברבעון השלישי היא עומדת על 26 מיליון שקל בהשוואה ל-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הקודם הסתכם הרווח הנקי ב-20 מיליון שקל.

בראייה להמשך, אמר קמיניץ ל"גלובס" כי, "הרבעון הנוכחי הוא מאד משמעותי בפעילות, משום שהשלמנו את איחוד מערכות הבילינג, דבר שבעקבותיו גם השירות ללקוחות השתפר, ויכולת הניהול השתפרה, כך שהחברה תוכל להיכנס לצעדי התייעלות". והוסיף, "האיומים על החברה היום לא באים מכיוון המתחרים, אלא דווקא ממבול ההחלטות הרגולטוריות שמסתובבות באוויר ללא שום תיאום בין הגורמים. אם השפיות תנצח שיקולים אחרים, אין סיבה שלקוחות HOT לא ייהנו ממוצר טוב, והחברה תמשיך ותראה שיפור, מתוך כוונה לשרת את החוב שלה שעומד כיום על 3.5 מיליארד שקל".

על המצב בשוק הטלוויזיה, אמר מנכ"ל HOT היוצא, "השוק הזה נמצא בסטגנציה, ואנחנו ערים לכך שהוא לא גדל בקצב גידול משקי הבית בישראל. ברור לנו שברבעונים הבאים איחוד מערכת הבילינג ישפיע גם על קצב גיוס המנויים". בהתייחסו לכך שבזק משקיעה ברשת תקשורת חדשה שתספק עשרות מגה ללקוח, סיפר קמיניץ שאינו מודאג, משום שאת רשת HOT ניתן יהיה לעבות במהירות, מבלי להידרש להקמת רשת חדשה.