למרות העלייה במכירות - השפעות המשבר ניכרות בדו"ח של התעשיה האויירית

ברבעון השלישי של 2008 רשמה התעשייה האווירית רווח נקי בסך 16 מיליון דולר ; החלשות הדולר בתקופת הדיווח פגעה בתוצאות העסקיות מאחר שרוב הכנסות החברה בדולרים ומעל 50% מהוצאותיה בשקלים

למרות עליה במכירות. השפעות המשבר ניכרות בדו"ח של התעשיה האויירית המתפרסם היום. ברבעון השלישי של 2008 המכירות לשוק האזרחי רשמו גידול של 5% בלבד, חטיבת כלי הטיס רשמה קיטון של 4 מיליון דולר יחסית לרבעון המקביל אשתקד וחטיבת בדק מטוסים רשמה קיטון של מיליון דולר עקב ביטול חוזה של תחזוקת מנועים של לקוח פושט רגל והקטנת פעילות של חברות התעופה עקב היתקרות הדלק. כל זה , וירידה בריווחיות מפעל הלווינים גרמו לקיטון ברווח הגולמי ב8% לעומת אשתקד.

יצוין כי על פי מקורות זרים התעשייה האווירית צפויה להקטין את ייצור מטוסי המנהלים עבור חברת גאלפסטרים האמריקאית .

החלשות הדולר בתקופת הדיווח פגעה בתוצאות העסקיות של התעשייה האווירית שרוב הכנסותיה בדולרים של ארה"ב ומעל 50% מהוצאותיה בשקלים. בחברה ממשיכות להתבצע פעילויות רבות בתחומי ההתייעלות והתיפעול וניהול ובקרת הפרויקטים על מנת למזער את הפגיעה הצפויה מהמשבר בשווקים העולמיים.

ברבעון השלישי של שנת 2008 רשמה התעשייה האווירית רווח נקי בסך 16 מיליון דולר (לאחר הפרשה של 16 מיליון דולר לפרישה מוקדמת של עובדים לעומת 6 מיליון דולר לפרישה מוקדמת של עובדים ברבעון השלישי של 2007).

מכירות החברה לרבעון השלישי של שנת 2008 הסתכמו ב- 877 מיליון דולר, לעומת 797 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 10%.

צבר ההזמנות של התעשייה האווירית הגיע ב- 30.9.2008 לכ- 7.44 מיליארד דולר.

החברה מציגה ב- 9 החודשים הראשונים של 2008 רווח מפעולות בסך 161 מליון דולר לפני הוצאות לפרישה מוקדמת של עובדים שהסתכמו ב- 41 מיליון דולר. רווח זה גבוה מהרווח בתקופה המקבילה אשתקד, למרות שהחלשות הדולר בתשעת החודשים של 2008 גרמה לכך שההוצאות השקליות השוטפות, במונחים דולריים, גדלו בסך של 160 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה ב-2007.

ברבעון זה בוצע תשלום דיבידנד למדינה בסך 212 מיליון שקל עבור השנים 2006 ו- 2007.