האבטחה הפיננסית של פינג'אן: גייסה 22 מיליון דולר

את ההשקעה בחברת אבטחת המידע הובילה הקרן האמריקנית הרבורווסט ; המנהל הטכנולוגי, יובל בן יצחק: "אנחנו לא חסינים למשבר אבל הצורך באבטחה עדיין קיים"

דווקא בתקופה כזו, כשהשקעות לחברות בתחילת הדרך ניתנות במשורה, מפתיע למצוא דיווח של חברת אבטחת המידע פינג'אן על גיוס של כ-22 מיליון דולר. את ההשקעה בחברה הובילה המשקיעה הוותיקה בחברה - קרן ההשקעות HarbourVest, ולצידה הצטרפו להשקעה בחברה משקיעים קיימים אחרים - קרנות ההון סיכון בנצ'מרק, ויזראל סיד, וכן סיסקו ו-BGV של אריק בן חמו, שמכהן כיו"ר החברה. זהו סבב גיוס ההון החמישי של החברה שגייסה עד כה כ-62 מיליון דולר.

פינג'אן, שמפתחת תוכנה להגנה כנגד וירוסים ובעיות אבטחה שנגרמות באמצעות האינטרנט, הוקמה בשנת 1996 אך שינתה מודל עסקי לפני כמה שנים לפעילות במגזר הארגוני. פתרון החברה, שמתנהל כשער כניסה וירטואלי לתוכן שמגיע באמצעות ה-Web, מבצע בדיקה בזמן אמת של התכנים אליהם ניגש המשתמש באינטרנט. בין בעיות האבטחה אליהם מתייחסים פתרונות החברה קיימים בעיקר האנטי-וירוס, ה-Malware, ומנגנוני רוגלות (Spyware) שונים. בחברה מעריכים כי שוק ה-SWG (Secure Web Gateway) מגלגל כיום כמיליארד דולר.

בפינג'אן מציינים כי סבב הגיוס יעזור לחברה בעיקר להרחבת תשתיות המכירות והשיווק, אולם הסכום שגויס מעלה תהיות. פינג'אן אמנם משווקת את מוצריה באמצעות התקן חומרה שהיא רוכשת מצד שלישי, אבל אינה חברה המפתחת חומרה, כך שעלויות התפעול שלה אינן כה גבוהות.

*האם החברה מתכננת רכישת טכנולוגיה חדשה או תחום פעילות חדש עם קופת המזומנים שצברה?

יובל בן יצחק, המנהל הטכנולוגי של פינג'אן: "הכסף שגויס מיועד לפעילות השוטפת. אנחנו מסתכלים על הזדמנויות אבל אין כרגע משהו קונקרטי, תמיד נוח לשבת עם קופת מזומנים אם צץ משהו".

*בכל זאת, איך הצלחתם לגייס סכום כזה?

"זה תמיד קשה לגייס, אבל לפחות בשנה האחרונה פינג'אן הביאה ערך גדול בשוק, כולל עסקאות ב-7 ספרות ברבעון השלישי. זה לא שאנחנו חסינים למשבר אבל שוק האבטחה בדרך כלל - אם אני משווה למיתון הקודם - נפגע פחות מהמיתון בכלל שוק ה-IT. הצורך של הלקוחות להגן עליהם מהדברים הרעים שמגיעים מהאינטרנט עדיין קיים".

הכנסות גם בבית משפט

נקודה נוספת שעבדה לטובת החברה היא זכייה בתחילת השנה - ולא של לקוח משוק האבטחה - אלא בהתדיינות משפטית. בית משפט בארה"ב פסק לטובתה בתביעה נגד המתחרה Secure Computing בנוגע להפרת זכויות יוצרים. לפי הפסיקה פינג'אן תקבל 16% מהמכירות שביצעה סקיור קומפיוטינג באמצעות מוצר התוכנה ו-8% מההכנסות שהגיעו ממכירת מוצרי החומרה בתחום האנטי וירוס.

בן יצחק מציין כי ההחלטה של חבר המושבעים הייתה לפצות על הנזקים בכ-9.2 מיליון דולר, וכעת מחכים להחלטת השופט האם לאשר את הסכום. לדבריו, "הסכום עוד יכול גם לשלש את עצמו, בגלל שנקבע שזו הפרה במודע של הפטנטים". *