עופר עיני: אכנס את מוסדות ההסתדרות כבר ביום ראשון במטרה להכריז על סכסוך עבודה במשק

יו"ר ההסתדרות מבקש להניח רשת ביטחון לחסכונות העובדים בקופות הגמל ובקרנות הפנסיה ; בראיון לגלי צה"ל אמר עיני: "לא ניתן להם להפוך כספים אלה להפקר - אלה לא כספים של אבא שלהם"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי כי יכנס את מוסדות ההסתדרות כבר ביום א' הקרוב במטרה להכריז על סכסוך עבודה במשק. עיני אמר כי "הפגישה אתמול עם נציגי האוצר הייתה פגישה ברוח טובה אך עם תוצאות שליליות". עיני קרא למשרד האוצר לפתוח במו"מ על פרישת רשת ביטחון לכספי החיסכון הפנסיוני של העובדים.

לפי עיני, נציגי האוצר סירבו לדרישת ההסתדרות להניח רשת ביטחון לחסכונות העובדים בקופות הגמל ובקרנות הפנסיה. נזכיר, כי אתמול (ד') , עם הצגת "תוכנית ההאצה" בידי משרד האוצר, רוני בר-און לא הציג רשת ביטחון לקופות הגמל וקרנות הפנסיה, ובכך לא נענה לדרישתו של יו"ר ההסתדרות. "אין לי ספק שיו"ר ועדת הכספים ויו"ר ההסתדרות יבינו את הצורך של המשק בתוכנית, ויניחו את הפוליטיקה ואת הפריימריז בצד לכמה שבועות", אמר אתמול בר-און.

עיני הוסיף: "אנחנו לא מתכוונים לוותר בעניין הזה, המדינה אחראית לכספי החסכונות של העובדים והיא תהיה חייבת לפצות אותם על ההתנהלות שלה עם הכספים הללו". זאת ועוד: "לא ניתן להם להפוך את כספים האלה להפקר - אלו לא כספים של אבא שלהם".

רם בלינקוב, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, אמר במסגרת אותו משדר כי "הקשר בין ארגוני העובדים לקופות הגמל הוא קשר מלאכותי ותפקידו של בנק ישראל והאוצר לדאוג לחסכונות הפנסיה של הציבור. אין זה מתפקידו של יו"ר ההסתדרות להתערב בחיסכון הפנסיוני של אזרחי מדינת ישראל".

לגבי תוכנית ההאצה, אמר בלניקוב כי "אין קשר בינה לבין שוק ההון. התוכנית באה לענות על דרישות המשק לההאצה במצב שבו אין תקציב מאושר למדינת ישראל לשנה הבאה. אם לא היינו מאשרים את התוכנית, היינו נכנסים לקיפאון".

בתשובה לשאלה מדוע לא ניתנה הבטחה לכספי החוסכים, חזר בלניקוב ואמר כי מטרת התוכנית היא לסייע לכלכלה הריאלית וליצור מקומות עבודה ולא לתמוך בשוק ההון. "הירידה בקופות הגמל היא ירידה לא נעימה ואני מצר על כך. עדיין, מרבית החוסכים הרוויחו כסף ומה שנפגע כאן הוא הרווחים שלהם על החסכונות".

בלניקוב הוסיף, כי "המצב הוא מאוד בעייתי ומדאיג, אנו יושבים מול המדוכה מידי יום. ברגע שנרגיש כי יש כשל שוק אנחנו נטפל בו".