תוכנית התייעלות ל"מקור ראשון": כ-50 מעובדי העיתון יפוטרו

בעיתון מועסקים כ-400 עובדים ; בן-צבי: "החלטנו שלא לאפשר את פירוק החברה, ולהשקיע את הכספים הדרושים להמשך הוצאת העיתון לאור" ; השבוע הגישו 37 עובדים בקשה למינוי מפרק למו"ל של העיתון

בעקבות עתירת עובדי "מקור ראשון" ובקשתם למנות לו מפרק זמני, הודיע שלמה בן-צבי לעובדי העיתון על תוכנית התייעלות, שעיקרה קיצוץ של 12% בכוח-האדם - כך נודע ל"גלובס". בעיתון מועסקים כיום כ-400 עובדים, כולל עובדי הפצה.

מ"מקור ראשון" נמסר בתגובה, כי "לאור המשבר הכלכלי והמיתון הצפוי, ובדומה לשאר גופי המדיה בישראל, יבצע העיתון תוכנית התייעלות וקיצוץ של 12% במצבת כוח-האדם בחברה. העיתון נהנה מאיתנות ויציבות כלכלית, ובכוונתו לפתור גם את הסכסוך הכספי שנתגלע עם חלק קטן מעובדי העיתון".

בנוסף, בעקבות ישיבה שקיים אתמול (ד') בן-צבי עם עובדי העיתון, הוא שלח הבוקר (ה') מכתב לעובדים, ובו כתב כי "מצבה של החברה מחייב תוכנית הבראה מיידית, על מנת להתמודד עם משבר האשראי העולמי והמיתון, הצפוי לפגוע פגיעה קשה בשוק הפרסום בכלל והפרסום בעיתונות הכתובה בפרט. בקשת הפירוק שהוגשה על-ידי חלק מעובדי החברה בשל חובות של החברה אליהם מקשה גם היא ומחייבת פיתרון מיידי. במסגרת זו קיבלה החברה מימון מבעלי העניין שלה, כהבעת אמון בחברה ובמיוחד בכם - עובדי החברה".

עוד כתב בן-צבי, כי "מתוך אמונה בעתידו של העיתון ובחשיבותו לציבוריות הישראלית, החלטנו שלא לאפשר את פירוקה של החברה, ולהשקיע את הכספים הדרושים לשם המשך הוצאת העיתון לאור - למרות כל הקשיים ועל אף ההפסדים הצפויים. לשם כך אנו זקוקים לעזרתכם ולתמיכתכם במהלך הקשה הקרוב.

"בכדי לסיים את התהליך הקשה במהירות המרבית, ועל מנת שנוכל לחזור לעבודה סדירה, שקטה ורווחית כאשר ההתייעלות מאחורינו, אנו נפעל כבר ממחר וביום ראשון ושני להיפגש עם כל העובדים והפרילנסרים שהחברה חייבת להם כספים, נשיב על שאלותיהם ונקבל את עמדתם ביחס להצעה".

מכתב זה, כמו גם הפגישה שקיים בן-צבי עם עובדי העיתון, באו לאחר שהשבוע הגישו כ-37 מעובדי "מקור ראשון" לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למינוי מפרק זמני מפעיל לחברת שבוע ישראלי, המו"ל של העיתון, שבשליטת קבוצת הירש מדיה שבבעלות בן-צבי.

השופטת ורדה אלשיך קבעה כי יש לקבל את תגובת החברה לבקשה בתוך 72 שעות.

בבקשה נאמר כי לחברה חובות בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר, מתוכם חובות המוערכים בכ-2 מיליון שקל לכלל 200 העובדים, ובכלל זה חוב של למעלה מחצי מיליון שקל למבקשים.

בבקשה טוענים העובדים כי קיים חשש אמיתי להמשך קיום החברה וליכולתה להוציא לאור את העיתון. לדבריהם, העיתון מצוי בקשיים כלכליים זמן רב, ומשכורת אוקטובר שולמה בחלקה ובאיחור. עוד נטען כי בן-צבי אינו יכול לעמוד עוד בפירעון חובותיו, וכי נשקפת סכנה מיידית וממשית להמשך פעילותו ללא התערבות בית המשפט.