ההצעה הזוכה למאזדה 3 במכרז הליסינג לעובדי בנק לאומי: 2,400 ש' בחודש - 300 ש' יותר מבתחילת השנה

מקורות בחברות הליסינג: "זו עלייה של 10% עד 15% - וזה רף המחירים שצפוי בחוזי הליסינג העתידיים בשוק" ; המחיר הגבוה יחסית נובע מדרישות שירות גבוהות יחסית שהציב הבנק, אך גם מעלויות ההון הגדלות לחברות הליסינג והמצב בשוק

היום הסתיים מכרז ההצטיידות ברכבי ליסינג לעובדי בנק לאומי . המכרז עורר עניין רב בין השאר בשל העובדה שזהו המכרז המשמעותי המרכזי שפורסם בחודשים האחרונים ולאור קשיי גיוס האשראי של חברות הליסינג. המכרז בוצע בשיטת התמחרות, ו"לגלובס" נודע כי מחירי ההצעות שזכו במכרז היו גבוהים יחסית למקובל עד כה.

ההצעות הזוכות לרכב מקבוצה 2, דוגמת מאזדה 3 ופורד פוקוס, עמדו על כ-2,400 שקל לחודש. זאת לעומת מחיר שנע סביב 2,100 שקל למכונית מדרגה זו בחוזים גדולים דומים, שנחתמו בתחילת השנה.

המחיר הגבוה יחסית נובע מדרישות שירות גבוהות יחסית שהציב הבנק, אולם בענף הליסינג אומרים כי "מדובר ברף מחירים חדש וגבוה יותר ב-10% עד 15%, שמשקף את עלויות ההון הגדלות לחברות הליסינג ואת המצב בשוק".

בענף מעריכים כי מחירים אלו גם צפויים לשקף את מחירי החוזים החדשים והמחודשים שייחתמו בחודשים הקרובים. ככל הידוע מתכוון בנק לאומי לפצל את אספקת רכבי הליסינג בין 2-3 חברות ליסינג לפחות.