כתב אישום נגד מנהלי "רויאל קונקשן" שהבטיחה "לחלץ" בעלי יחידות נופש

אבירם רוזנברג, הבעלים של חברת רויאל קונקשן, ונתנאל מרציאנו, מנהל בחברה, מואשמים שגבו מלקוחות אלפי אירו אך לא "חילצו" אותם מיחידת הנופש כמובטח, וכן שמכרו במירמה קרקע בהונגריה ב-16 מיליון שקל

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד אבירם רוזנברג, הבעלים של חברת רויאל קונקשן, המתמחה ב"חילוץ" בעלי יחידות נופש, ונגד נתנאל מרציאנו, מנהל בחברה. השניים נאשמים בכך שגבו מלקוחות אלפי אירו אך לא "חילצו" אותם מיחידת הנופש, וכן שמכרו לאחרים במירמה קרקע בהונגריה ב-16 מיליון שקל.

רויאל קונקשן מעידה על עצמה כמי ש"מובילה את תחום שיווק יחידות הנופש יד שנייה ברחבי הגלובוס", וכמפעילה 16 סניפים ברחבי העולם. ה"אני מאמין" של החברה הוא שישראלים אינם מסתדרים עם יחידות נופש, ולכן היא מציעה להם למכור עבורם את היחידה עבור אזרחי מדינות אחרות.

בכתב האישום, שהגישה עו"ד מוריה גרין מפרקליטות מחוז תל-אביב, נטען כי סוכני החברה אמרו לבעלי יחידות הנופש כי רויאל קונקשן קיימת 16 שנה, וכי יש לה 16 סניפים ברחבי העולם ו-15 אולמות מכירה בחו"ל - זאת בשעה שהחברה הוקמה ב-1999, ואין לה סניפים או אולמות בחו"ל.

לאחר שנשבה הלקוח בקסמי רויאל, הוצגו בפניו בכזב שני מסלולים למכירת יחידת הנופש: מסלול אחד ללא תשלום, במסגרתו תפורסם יחידת הנופש של הלקוח ברחבי העולם באמצעי מדיה שונים; ומסלול שני, בתשלום, במסגרתו תשווק יחידת הנופש באולמות מכירה ברחבי אירופה, תמורת סכום שבין 3,480 אירו ל-5,880 אירו.

ללקוחות נאמר כי התשלום במסלול השני הוא עבור שיווק יחידת הנופש ב-29 או 49 אולמות מכירה ברחבי אירופה. רויאל התחייבה בהסכם למכור את היחידה בתוך 3 שנים, לפי ערך שקבעו הסוכנים, ואם זו לא תימכר - החברה תרכוש אותה בערך זה. אלא ש"בפועל לא בוצעה אף עסקת מכר. אף כי בעת חשיפת פרשה זו טרם חלפו 36 החודשים שבהסכם, ברור כי הנאשמים מלכתחילה לא התכוונו לקיים ההסכמים, אלא לקבל הסכומים במירמה".

בסך-הכל ידוע על 167 לקוחות שנפלו בפח ושילמו כ-3 מיליון שקל. רק 7 מהם ביטלו את ההסכמים וקיבלו את כספם בחזרה.

באישום נוסף מואשמים רוזנברג ומרציאנו בכך שבאמצעות איש קש פתחו חברה בשם "יורו איזרעאל 365", שזימנה את בעלי יחידות הנופש למשרדיה בטענה כי נמצא עבורם פיתרון. החברה מכרה להם כביכול 200 מ"ר מקרקע חקלאית בהונגריה, שעומדת להיות מופשרת ועומד לקום בה אתר נופש יוקרתי, תמורת 50 אלף אירו.

כדי לפתות את הלקוחות לחתום על הסכם לרכישת הקרקע ולשלם את הסכום, הוצעה להם עסקה לפיה עלות יחידת הנופש שנקבעה בהסכם עם רויאל תנוכה מעלות הקרקע, הלקוח ישלם את יתרת הסכום, והבעלות ביחידת הנופש תעבור ל"יורו". בהסכם אף נאמר כי בכך מסתיימת פעולת המכירה של יחידת הנופש, ולרויאל אין עוד התחייבות כלפי הלקוחות. כך הם קיבלו במירמה כ-14.7 מיליון שקל מ-97 לקוחות.

העבירות המיוחסות לנאשמים הם קשירת קשר לביצוע פשע וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. רוזנברג אף מואשם בשיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה. הפרקליטות מבקשת לעצור את השניים עד תום ההליכים.