לא לכולם מורידים: מידרוג חזרה על דירוג Aaa לאסם

באסם ציינו בגאווה כי החברה הינה החברה התעשייתית הראשונה והיחידה בישראל (שאינה חברה ממשלתית) אשר קיבלה את הדירוג הגבוה ; הדירוג הגבוה יקל על אסם לגייס כספים להמשך התרחבות פעילותה בחו"ל

חברת דירוג האשראי מידרוג הודיעה היום לבורסה כי דירגה מחדש את חברת המזון השלישית בישראל, אסם בדירוג של Aaa עם אופק דירוג יציב. בהודעה לבורסה בת"א, הודיעה אסם כי היא בוחנת אפשרויות גיוס שונות לצורך מימון השקעותיה האסטרטגיות וההתרחבויות ברכישת חברות חדשות בתחום המזון בארץ ובחו"ל.

בהודעה לבורסה, ציינו באסם בגאווה כי החברה הינה החברה התעשייתית הראשונה והיחידה בישראל (שאינה חברה ממשלתית) אשר קיבלה את הדירוג הגבוה של Aaa.

לדעת הנהלת אסם, דירוג ה- Aaa משקף את רמת האיתנות הפיננסית הגבוהה של קבוצת אסם, חוסן פיננסי זה מהווה בסיס איתן בתקופה של משבר כלכלי גלובלי והאטה במשק.

החברה צפויה לדווח על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2008 ביום חמישי השבוע.

לפני כשבועיים השלימה אסם את רכישתה תמורת 20 מיליון דולר, של חברת תחליפי הבשר האמריקנית פודטק שהיתה בשליטתו של אלי זוגלובק. ברכישה התחלקה אסם עם חברת האם שלה, נסטלה, כאשר נסטלה רכשה את הקניין הרוחני (ידע, מותג וסימני מסחר) של פודטק תמורת 9.4 מיליון דולר ואסם, דרך טבעול, רכשה את הנכסים והפעילות תמורת 10.6 מיליון דולר.

פודטק עוסקת בייצור ובמכירת תחליפי בשר מצוננים במסגרת טבעול שלאחרונה רכשה את פעילות חברת הסלטים המצוננים, טרייב, תמורת 57 מיליון דולר. לדברי מנכ"ל אסם, גזי קפלן, המהלך הוא חלק מתוכנית ההתרחבות של אסם הכולל גידול בשוק הישראלי על ידי חדשנות וכניסה לתחומים נוספים וכן התפתחות בינלאומית בתחומים שלאסם יתרון מובהק כמו סלטים ותחליפי בשר.

אסם מחזיקה בנתח שוק של כ-7% משוק המזון בישראל, ומעל 2,000 מוצרים - חטיפים, מאפים, מוצרי קולינריה, מוצרי טבעול, סלטי צבר ועוד. בזכות היותה חברה בת של קונצרן המזון נסטלה העולמי, נהנית אסם מקשרי מסחר המתאפשרים לה בזכות מבנה הבעלות, וכן מאסטרטגיית התייעלות ברורה.

בשנים האחרונות פיתחה אסם את פעילותה הבינלאומית, כשהקימה מפעל למוצרי טבעול בצ'כיה והחלה לשווק את המוצרים בשווקים אירופאים נוספים. לפני מספר חודשים גם הוקמה חטיבה שתרכז את פעילותה הבינלאומית, במטרה להרחיב את פעילות סלטי צבר מחוץ לישראל. ואכן, בחודש ספטמבר הושלם הצעד הראשון בכיוון זה עם רכישת TRIBE, יצרנית החומוס השלישית בגודלה בארה"ב.

מקור הצמיחה העיקרי של החברה בישראל טמון ברכישת מטרנה, שתושלם בתחילת 2009. יחד עם נסטלה רכשה אסם 51% מפעילות מטרנה, מובילת שוק תחליפי החלב בישראל, שוק המאופיין בשיעורי רווחיות גבוהים משל שוק המזון.

[לאתר אפיקים סולידיים]