האו"ם קורא להגדלה דחופה של המימון הבינלאומי כדי לסייע למדינות העניות בעולם להתמודד עם שינויי האקלים

עד 2012, קרן הסיוע תגדל לכ-300 מיליון דולר, אך דרושים לפחות 50 מיליארד דולר בכל שנה במטרה לעזור למדינות העניות להמנע מנזקים חריפים

האו"ם קורא להגדלה דחופה של המימון הבינלאומי, על מנת לסייע למדינות העניות ביותר בעולם להתמודד עם שינויי האקלים, וזאת על אף שמשבר האשראי הגלובלי מכביד על תקציביהן של המדינות העשירות.

מומחים טוענים כי קיים צורך בעשרות מיליארדי דולר כדי לעזור להתכונן למזג אוויר קיצוני יותר ולהשפעות נוספות של ההתחממות הגלובלית, כמו עליית פני הים. הסוגייה תהיה על סדר היום במפגש בפוזנאן שבפולין, שיחל מחר (ב') ובו ייקחו חלק נציגם מ-190 מדינות וידונו בנושאים סביבתיים.

ג'ון הולמס, מתאם סיוע בשעת חירום מטעם האו"ם, אמר לרויטרס כי במו"מ בינלאומי, על הממשלות לשים דגש רב יותר על הסתגלות לשינוי האקלימי. "אנו כבר עדים להשפעות של שינויי האקלים, במונחים של אסונות אינטנסיביים יותר - כמות רבה יותר של שטפונות, הוריקנים, בצורות ועוד. אנו חייבים להתמודד עם זה כעת".

היערכות כוללת נקיטת צעדים כמו בניית הגנות נגד שטפונות והגבהת בתים, התקנת מערכות אזהרה, שתילת צמחייה חופית וגידול יבולים שונים.

בפוזנאן צפויות הממשלות לבצע ליטושים אחרונים בקרן ההסתגלות שנובעת מפרוטוקול קיוטו, כך שניתן יהיה להתחיל ליישם פרויקטים ממשיים כבר ב-2009. האו"ם אמר כי עד 2012, הקרן תגדל לכ-300 מיליון דולר, אך ארגון העזרה Oxfam אמר כי דרושים לפחות 50 מיליארד דולר בכל שנה כדי לעזור למדינות העניות להמנע מנזקים חריפים, כתוצאה משינויי האקלים.

אוקספאם רוצה שהמדינות העשירות יגבירו את תמיכתן הפיננסית באופן מיידי, כך שהמדינות העניות ביותר בעולם תוכלנה להפעיל את תוכניות ההיערכות שלהן. בפוזנאן, מתוכננות קריאות לממשלות להגדיל את הקרן באמצעות תרומה ישירה.