חברת החשמל הקפיאה את מכרז הפרסום בעקבות עתירת זרמון-גולדמן

(עדכון) - מוקדם יותר היום פנה זרמון-גולדמן לביהמ"ש בבקשה להוציא צו האוסר על חברת החשמל להמשיך בהליכי המכרז למתן שירותי פרסום קריאטיביים, עד שתוכרע בקשתו לצו זמני נגד המכרז

חברת החשמל הקפיאה את מכרז הפרסום בעקבות עתירת משרד הפרסום זרמון-גולדמן. החברה תודיע בקרוב למשרדי הפרסום המשתתפים במכרז על הקפאת המכרז עד ל-22 בדצמבר 2008, כשבית המשפט ידון בעתירת משרד הפרסום.

מוקדם יותר היום פנה זרמון-גולדמן לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, בבקשה להוציא צו האוסר על חברת החשמל להמשיך בהליכי המכרז למתן שירותי פרסום קריאטיביים, עד שתוכרע בקשתו לצו זמני נגד המכרז.

כזכור, לפני כשנה זכה זרמון-גולדמן במכרז הפרסום של חברת החשמל, מכרז שעורר סערה בענף הפרסום לאור הטענה שהתנאים המסחריים שנקבעו בו הינם בלתי אפשריים. הזכייה של זרמון במכרז אושרה בתום הליך משפטי, בו נקבע כי הצעתה של מקאן-אריקסון פסולה עקב פגמים בהליך הגשתה.

אולם כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בתקופה האחרונה נשקלה בחברת חשמל האפשרות להפסיק את ההתקשרות עם זרמון-גולדמן ולצאת למכרז פרסום חדש. בחברת חשמל האשימו את משרד הפרסום בכך שהוא מתקשה לעמוד בהתחייבויות המסחריות ולהעלות את הפרסום במחירים בהם נקב במכרז.

בתחילת נובמבר מיהר זרמון-גולדמן לעתור לבית המשפט נגד החלטת חברת החשמל להפסיק את ההתקשרות עימו. כן ביקש צו זמני (עד להכרעה בעתירה) האוסר עליה לפרסם מכרז חדש ולהתקשר עם משרד פרסום אחר. הדיון בבקשה לצו הזמני נקבע ל-22 בדצמבר.

כעת טוען המשרד, באמצעות עוה"ד שמוליק קסוטו ואיריס אדרי ממשרד קסוטו-נוף, שלמרות ההליכים פרסמה חברת החשמל את המכרז החדש, והיא אף נמנעה מלציין במכרז שהיא מנהלת עימו הליכים משפטיים בהם הוא מבקש לאסור עליה את פרסום המכרז. לפי זרמון, "בחוסר תום-לב ובחוסר הגינות בסיסי, ולמעשה גם תוך כדי זלזול מופגן בבית המשפט הנכבד, בחרה חברת החשמל שלא ליידע את המתמודדים במכרז על ההליך המתקיים בין הצדדים, וממילא גם לא על ההשלכות העשויות להיות להליך כזה על כל החלטה להתקשר עם צד ג' כלשהו במכרז". לכן מבקש המשרד צו ארעי שיאסור על המשך הליכי המכרז עד לדיון בבקשה לצו זמני. (עת"מ 4715-11-08).

מחברת החשמל נמסר כי "הטענה כאילו חברת החשמל הקפיאה את הליכי המכרז אינה נכונה. הליכי המכרז לא הוקפאו, כל שנעשה הוא הארכת מועד הגשת ההצעות עד ליום 23.12.08, יום לאחר הדיון הקבוע בבית המשפט בעניינה של זרמון-גולדמן".