הפיטורים נמשכים - גם בהיי-טק: NDS מפטרת יותר מ-100 עובדים, אלווריון שוקלת לפטר עשרות עובדים

NDS לא מסתירה את העובדה ששנת 2009 צפויה להיות שנה "מאתגרת", עם צמיחה חד-ספרתית בהכנסות ; אלווריון: "החברה בודקת את מצבה מעת לעת ומגיבה בהתאם"

רשימת חברות ההיי-טק שמפטרות עובדים מתארכת, ובשבוע שעבר נוספה אליהן גם NDS , שפיטרה בימים האחרונים מעל ל-100 עובדים בישראל. NDS מעסיקה בארץ יותר מ-1,000 עובדים, מרביתם בהר חוצבים שבירושלים. בנוסף למרכז שלה בירושלים, שם מרוכזת פעילות המחקר והפיתוח וחלק מהתמיכה, ל-NDS יש גם פעילות בנתניה מאז שרכשה לפני שנתיים את חברת הסטארט-אפ הישראלית ג'נגו. בסך הכל מעסיקה NDS קרוב ל-4,000 איש ברחבי העולם, ומטה החברה ממוקם באנגליה.

NDS לא מסתירה את העובדה ששנת 2009 צפויה להיות שנה "מאתגרת", עם צמיחה חד-ספרתית בהכנסות. לפני כחודש פרסמה החברה את הדו"חות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הפיסקאלי הראשון של 2009, שהיה רבעון מאכזב. עם זאת, מנהל הפעילות בישראל, רפי קסטן, אמר אז ל"גלובס" כי "בשלב זה, אנחנו לא רואים שום השפעה כזאת וממשיכים בפעילות כרגיל". הוא הוסיף כי בעוד ש-NDS עצרה כמעט לחלוטין גיוסי עובדים חדשים, בישראל לא מקצצים בכוח אדם.

NDS מנוהלת על ידי ד"ר אייב פלד ומספקת ציוד הצפנה וגישה מותנית, וכן מוצרים ופתרונות לספקי טלוויזיה רב-ערוצית וספקי תוכן. החברה, המנוהלת בישראל על ידי קסטן, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 2.8 מיליארד דולר, והיא נמצאת כיום בשלבים מתקדמים לקראת הפיכתה לחברה פרטית.

ניוז קורפ (סימול: NWS), תאגיד המדיה של רופרט מרדוק, מחזיק כיום ב-72% ממניות NDS והציע לחברה הצעת רכש מלאה בשיתוף עם פרמירה, פרייבט אקוויטי אירופי. השלמת העסקה תלויה באישור של בעלי המניות והיא צפויה להתבצע בתחילת 2009.

קסטן מסר היום ל"גלובס", כי NDS מתמקדת בהתייעלות, על רקע מספר גורמים ובהם האתגרים הצפויים השנה וקשיים שנגרמים משערי החליפין. "החלטנו לצמצם מספר פעילויות במקומות שלא יגרמו לשחיקה בהכנסות בטווח הקצר והבינוני", הדגיש קסטן. "בנוסף, הצמצום לא יפגע בפעילות המחקר והפיתוח שלנו לטווח הארוך, כולל פיתוחים הקשורים ל-PC, PVR ופעילויות אחרות". קסטן הוסיף עוד, שחלק מהצמצום קשור למעבר למערכת ה-fusion החדשה שמפתחת החברה, וכתוצאה ממעבר זה הצורך בתמיכה במערכות הישנות פוחת.

עשרות עובדי אלווריון בדרך הביתה?

עוד חברה ששוקלת לפטר בימים הקרובים עובדים היא אלווריון , המפתחת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב תוך התמקדות בטכנולוגיית ה-WiMAX. החברה, בניהולו של צביקה פרידמן, מעסיקה כ-1,000 עובדים, רובם בישראל. לאחר מספר חודשים בהם אלווריון עצרה גיוסי עובדים חדשים, החברה שוקלת כיום לפטר כמה עשרות עובדים, אך עדיין לא התקבלה החלטה בנושא. אלווריון נסחרת בנאסד"ק ובבורסת תל-אביב בשווי של 200 מיליון דולר. מאלווריון נמסר בתגובה כי החברה בודקת את מצבה מעת לעת ומגיבה בהתאם.