לקראת החגים בארה"ב: עלייה זעירה בהכנסות הקמעונאיות ב"יום שישי השחור"

סך המכירות ביום ו' גדל ל-10.6 מיליארד דולר - העלייה הקטנה ביותר מאז העלייה בסך 0.9% שנרשמה ב-2005 ; לצורך ההשוואה - אשתקד נרשם זינוק של 8.3% לעומת השנה הקודמת

המכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו ביום ו' האחרון, היום המכונה "יום שישי השחור", עלייה של 3% לעומת "יום שישי השחור" אשתקד. כך דיווחה חברת המחקר שופר-טראק RCT.

סך המכירות ביום ו' גדל ל-10.6 מיליארד דולר, העלייה הקטנה ביותר מאז העלייה בסך 0.9% שנרשמה בשנת 2005. לצורך ההשוואה, אשתקד נרשם זינוק של 8.3% לעומת השנה הקודמת.

"עד עכשיו הכול בסדר", אמר קרייג ג'ונסון, נשיא קונסיומר גרואות' פרטנרס, חברת ייעוץ למגזר הקמעונאות הפועלת מקונטיקט. "אבל גם נתונים טובים ליום שישי השחור אינם בבחינת תחזית לעונה כולה. השאלה היא על איזה שיעור מהמומנטום הזה נצליח לשמור בסביבה הכלכלית המאתגרת".

הקמעונאיות בארה"ב הקדימו השנה להציע הנחות, וההנחות שהן מציעות גדולות יותר מבדרך כלל, במטרה לפתות את הצרכנים שמתמודדים עם המיתון ועם נתונים כלכליים אחרים המעוררים דאגה. ההוצאה הצרכנית המצטמקת היא אתגר עבור הקמעונאיות בפתח עונת הקניות לחגים, המהווה שליש מסך הרווח השנתי שלהן.

בנובמבר ובדצמבר רשמו החנויות הפועלות בארה"ב לפחות 12 חודשים עלייה של 1% במכירות - העלייה הקטנה ביותר מאז 2002, על-פי נתוני המועצה הבינלאומית של מרכזי הקניות, ארגון מסחר הפועל מניו יורק.

ייתכן שבנובמבר-דצמבר יעלו המכירות ב-2%, לאחר הפתיחה האיטית בשלושת השבועות הראשונים של נובמבר, אמר ג'ונסון. על-פי נתונים של חברת המחקר גאלופ, צרכנים פרטיים עשויים להוציא השנה 616 דולר בממוצע על מתנות חג - צניחה של 29% לעומת אשתקד.

יום ו' הראשון לאחר חג ההודיה נקרא "יום שישי השחור" מכיוון שביום זה מתחילות הקמעונאיות לעשות את רווחיהן השנתיים. שופר-טראק צופה ירידה של 9.9% במספר הקונים שיבקרו בחנויות בעונת החגים הנוכחית, וכתוצאה מכך, עלייה זעירה של 0.1% במכירות.