למרות סימני המשבר הראשונים: עלייה של 24% במכירות רשת המשביר לצרכן

הרשת חותמת רבעון עם רווח תפעולי של 8.9 מיליון שקל ; הכנסות הקבוצה בכללותה רשמו ברבעון השלישי השנה צמיחה של 15% והסתכמו ב-688.4 מיליון שקל

ההאטה במשק לא ניכרת בתוצאותיהן של רשת המשביר לצרכן ורשת ניו-פארם, שחותמות רבעון עם עלייה בכל הפרמטרים. מכירות רשת המשביר לצרכן רשמו ברבעון השלישי השנה עלייה של 24.3% והסתכמו ב-154 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 123.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

במקביל עלה הרווח התפעולי בלמעלה מ-1,000% והסתכם ב-8.93 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 800 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל ב-2007. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על 5.8%, לעומת שיעור של 0.64% בלבד ברבעון השלישי ב-2007.

גם במגזר הקוסמטיקה והדרגסטור, הכולל את רשת ניו-פארם ואת מכירות הקוסמטיקה בסניפי המשביר לצרכן, רושמת הקבוצה עלייה מרשימה במכירות ופעילותה בתחום עוברת מהפסד לרווח. המכירות במגזר רשמו ברבעון גידול של 18.6% והסתכמו ב-255 מיליון שקל, לעומת מכירות של 215 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי בתחום הסתכם ב-4 מיליון שקל שהיוו 1.6% מהמכירות, וזאת לעומת הפסד תפעולי בשיעור של 1.8% מהמכירות שהסתכם ב-3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

בהתייחס לדו"חות אומר יו"ר קבוצת המשביר לצרכן, רמי שביט, "אנו רואים את המשך המגמה של התחזקות מעמדם של בתי הכלבו של רשת המשביר לצרכן כגורם מוביל בענף הקמעונאות בישראל ואת הפירות הראשונים של המיזוג המוצלח בין המשביר לצרכן לבין ניו-פארם".

לדבריו, הקבוצה נהנית מפעילות סינרגטית בין החברות השונות ובכוונתם להרחיב אותה באמצעות מועדון 365. בתקופה האחרונה פועלות שתי הרשתות למיצובן כרשתות ווליו פור מאני ונוקטות בשיטה אגרסיבית של מכירות, הבאה לידי ביטוי בהנחות עמוקות שתוצאותיהן עלייה במכירות למרות ההאטה במשק. לדברי שביט, בכוונת הקבוצה להמשיך וליישם מדיניות זו.

הכנסות הקבוצה בכללותה, כולל חברת קשרי תעופה ומועדון 365, רשמו ברבעון השלישי השנה צמיחה של 15% והסתכמו ב-688.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות (פרופורמה) של 598.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של הקבוצה צמח ברבעון ב-79% והסתכם ב-27.6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 15.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שיעור הרווח התפעולי עלה אף הוא מ-2.6% ברבעון השלישי 2007 ל-4% ברבעון השלישי השנה. הרווח הנקי עלה אף הוא ב-37.3% והסתכם ב-11.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.