חברת חשמל במגעים להקמת פרויקטים ברשות הפלסטינית

היקפו הכספי הכולל של הפרויקט נאמד במאות מיליוני שקלים ; חברת החשמל ל"גלובס": "כידוע, החברה מספקת חשמל ללקוחות פלסטיניים, הביקושים גבוהים, והחברה מנסה לגבש פתרונות טכניים כדי לענות על הצרכים"

חברת החשמל מנהלת מגעים עם הרשות הפלסטינית לשיתוף פעולה בפרויקט גדול לבניית 5 תחנות משנה (תחמש"ים) חדשות בשטחי הרשות לצורך הגברת אמינות אספקת החשמל, כך נודע ל"גלובס".

היקפו הכספי הכולל של הפרויקט נאמד במאות מיליוני שקלים. בסוף השבוע שעבר (ה') ביקרה במצרים משלחת של חברת החשמל, בראשות סמנכ"ל לקוחות לשעבר, יגאל בן אריה, ונפגשה עם נציגי הבנק העולמי שמעוניין להעמיד חלק מהמימון לפרויקט. בן אריה היה בעבר האחראי לקשרים עם הרשות הפלסטינית בעת שכיהן כמנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל.

הרשות הפלסטינית נסמכת כיום כמעט לחלוטין על אספקת חשמל מישראל, זאת למעט תחנת הכוח בעזה המספקת 110 מגה ואט - כמחצית מהחשמל ברצועה.

הרשות הפלסטינית נחשבת לאחת הלקוחות הגדולות של חברת החשמל וצורכת 6%-7% מהצריכה במשק. היקף רכישות החשמל של הרשות נאמד ב-1.5 מיליארד שקל בשנה.

מחברת החשמל נמסר כי "כידוע, החברה מספקת חשמל ללקוחות פלסטיניים. הביקושים הינם גבוהים והחברה מנסה לגבש פתרונות טכניים כדי לענות על הצרכים".