חילוקי דעות בין לוי קושניר לשלומי פוגל מעכבים את מכירת תדיראן-אמפא לקריסטל

בין חילוקי הדעות - כל התשלומים לספקים ולעובדים, שאת חלקם התחייבה לשלם קריסטל; וכן, מספרם של העובדים שיפוטרו, מתוך 350 עובדי תדיראן-אמפא שאמורים לעבור לקריסטל

בקבוצת אמפא, שבבעלות שלומי פוגל, מיהרו להודיע לאחרונה על הסכם למכירת חברת השירות הטכני תדיראן-אמפא לידי חברת מוצרי החשמל קריסטל , אולם ל"גלובס" נודע, כי מי שמחזיקה 50% בתדיראן-אמפא, קבוצת נחושתן שבבעלות לוי קושניר, לא ממהרת לחתום על ההסכם.

גורם בקבוצת נחושתן הבהיר כי החוזים לעסקה עדיין לא נוסחו, משום שטרם מולאו כל ההתניות שהציב דירקטוריון נחושתן. בין ההתניות, מבקשים בנחושתן להסדיר סופית את כל התשלומים לספקים ולעובדים, שאת חלקם התחייבה לשלם קריסטל.

בנוסף, עדיין לא נקבע סופית מספרם של העובדים שיפוטרו, מתוך 350 עובדי תדיראן-אמפא שאמורים לעבור לקריסטל. כפי הנראה, לפחות שליש מהעובדים יפוטרו, כאשר ההסתדרות כבר הסכימה לכך שכל העובדים שייקלטו בקריסטל יעברו מהסכם קיבוצי לחוזים אישיים.

גורמים בשני הצדדים, הן בנחושתן והן בקבוצת אמפא, סיפרו היום כי העסקה הייתה קרובה לכדי פיצוץ, אולם במהלך היום התקיים מו"מ נמרץ מתוך כוונה להביא לחתימה על החוזים.

תדיראן אמפא הנה החברה הגדולה בארץ בתחום שירות התיקונים למוצרי חשמל ביתיים. החברה מספקת תמיכה למוצרי חשמל ביתיים כגון: מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחי כלים, מקררים, מזגנים ועוד. חברת קריסטל נחשבת ללקוחה המרכזית של תדיראן-אמפא, והיא נמצאת בבעלות משה ממרוד.