העבודה ביטלה את הפריימריז בגלל תקלות במערכת ההצבעה של טלדור; דובר העבודה: "זאת מיני הונאה"

(עדכון) - הפריימריז נדחו ליום חמישי הקרוב ; אחת הבעיות: לא ניתן היה להצביע לח"כ בנימין בן-אליעזר ; המתמודדים התריעו כי אם לא תבוטל ההצבעה, יגישו ערעורים לוועדת הבחירות באשר לתוצאות

בעקבות קריסתה של מערכת המחשוב החליטה היום מפלגת העבודה לדחות את הפריימריז של המפלגה - והבחירות יתקיימו ביום חמישי הקרוב.

הבוקר נפתחו אתרי ההצבעה כרגיל ,אולם זמן קצר לאחר פתיחת ההצבעה, החלו לזרום למפלגה דיווחים על תקלות במערכת המחשוב ועל תורים ארוכים של מצביעים שביקשו להצביע. גם המתמודדים נתקלו בקשיי הצבעה. כך למשל, המועמדת עינת וילף, שהיתה אמורה להצביע בקלפי בתל אביב, נאלצה לנוכח התקלה במערכת המחשוב לנסוע לעמדת ההצבעה בבת ים, אולם משהתברר כי גם שם לא פועלת המערכת, עברה וילף לראש העין, וגם שם ההצבעה לא התאפשרה. רק כשהגיעה לפתח תקווה הצליחה המתמודדת לממש את זכותה. השר שלום שמחון נאלץ להמתין מ-10:00 בבוקר ועד 13:00 בצהריים בקלפי שביישובו ולא הצליח להצביע. תקלה נוספת שהתגלתה היא כי במערכות מסוימות לא ניתן היה לסמן את שמו של השר בנימין בן אליעזר, ששמו נוסף באיחור לרשימת המתמודדים לאחר שבוטל שריונו.

ההחלטה התקבלה לאחר שמרבית בכירי המפלגה הגישו עתירה לביטול הפריימריז כיוון שלטענתם בוחרים רבים נטשו את הקלפיות. המתמודדים התריעו כי אם לא תבוטל ההצבעה, יגישו ערעורים לוועדת הבחירות של המפלגה באשר לתוצאות.

בקרב המתמודדים והמתפקדים נשמעו היום תלונות כי לא נעשו בדיקות מקדימות למערכת הממוחשבת, שזה השימוש הראשון בה. גם במפלגה זעמו על התקלות והפנו אצבע מאשימה לחברת טלדור, האחראית על המערכת. "זו מיני הונאה - הבטחנו לכולם שהכל יילך מהיר יותר", אמר דובר המפלגה, ליאור רוטברט. טלדור אמרו בתגובה כי לצערם נפלה תקלה במערכת וכי הם יעשו כל מאמץ לסייע בבחירות בשבוע הבא.

לאחר הפארסה היום הוחלט בעבודה לזנוח את המודרניזציה ולחזור לשיטת ההצבעה הידנית.