דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

הקבינט הכלכלי אישר את חידוש פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים

זאת תוך הגדלת תקציב הקמת התשתיות ל-6.4 מיליארד שקל, לעומת הערכה של 3 מיליארד שקל במקור

הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר, רוני בר-און, ושר התחבורה, שאול מופז, אישר היום (ג') את חידוש העבודות להקמת קו הרכבת המהיר לירושלים (A1), תוך הגדלת תקציב הקמת התשתיות ל-6.4 מיליארד שקל, לעומת הערכה של 3 מיליארד שקל במקור.

ההחלטה התקבלה לאחר קבלת תוצאות הבדיקה הכלכלית המעודכנת שהצביעה על עלייה במספר הנוסעים. שר האוצר החליט לבסוף ליישר קו עם מופז ולתמוך בהמשך הפרויקט למרות החריגה הגדולה בתקציב, זאת מאחר ומדובר בפרויקט לאומי בעל חשיבות אסטרטגית.

ממשרד האוצר נמסר כי כל ההליכים הסטטוטוריים לפרויקט כמעט והושלמו, וביטולו כעת יגרום נזק נוסף של מאות מיליוני שקלים לתקציב המדינה בגין ביטול חוזים וכו'.

בתוך כך, אישר הקבינט גם את המשך קידום הקמת מתקן ההתפלה באשדוד בהיקף של 100 מיליון מ"ק בשנה, באמצעות מקורות. בשל המשבר הקשה במשק המים, הוחלט להטיל על ועדת המכרזים הבין משרדית להתפלת מי ים לשקול את האפשרות להתקשר בפטור ממכרז בהסכם עם חברת בת של מקורות פיתוח וייזום להקמתו של מתקן ההתפלה באשדוד. החלטת ועדת המכרזים תינתן בתוך 30 יום.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות