אלעזר שפירא, מנהל הדרכה בריטליקס: "אם ההדרכה טובה, העובד ייהנה בעבודה שלו ולא יעבוד כמו תוכי"

שפירא, 34, שכר חודשי ממוצע לתפקיד: 16,000-12,000 שקל, משמש כמנהל הדרכה לקופאיות ברשתות שיווק המכניסות את התוכנה של החברה לשימוש

חברת ריטליקס מפתחת מערכות תוכנה עבור סופרמרקטים ורשתות קמעונאיות ושווי השוק שלה הוא 81 מיליון דולר. אלעזר שפירא, בן 34 נשוי ואב לשניים (השלישי בדרך), משמש כמנהל הדרכה לקופאיות ברשתות המכניסות את התוכנה לשימוש.

מה עושה מנהל הדרכת קופאיות?

"הטייטל הפורמלי הוא 'מנהל הדרכה'. אני אחראי על כל ההדרכות של ריטליקס בישראל, שזה אומר בעיקר להדריך קופאיות אבל גם להדריך אחראי משמרת, מנהלי סניפים, ואת אנשי הרשת עצמה, למשל מנהלי רכש ומנהלי תפעול".

איפה מתבצעות ההדרכות?

"יש לנו כיתת הדרכה עם למעלה מ-10 עמדות קופה, ככה שקופאיות יכולות לבוא להדרכה מרוכזת. במקרים אחרים אנחנו מגיעים ללקוחות. יש לי עמדה ניידת שאפשר להקים בתוך בית העסק, או שאנו מגיעים כשהסניף סגור ועושים סבבים של הדגמה ותרגול על הקופות עצמן. יצא לי כבר לעמוד יום שלם בסניף ולהעביר 10 סבבים ברצף של הדרכות ותרגול".

איך נראית ההדרכה?

"אנחנו מדריכים איך להשתמש במוצר ולא מכשירים למקצוע - אבל במובן מסוים אני דווקא כן מכשיר למקצוע. אני מדריך בן-אדם איך לעשות את העבודה שלו. אם אני אדריך אותו טוב, אז הוא יעבוד טוב, ויישאר בעבודה שלו וייהנה ממנה, ולא יסבול ויעבוד כמו תוכי בלי להבין. אני משתדל לתבל את ההדרכה בכמה שיותר דוגמאות רלבנטיות מהיומיום של הקופאיות, להוסיף קצת טיפים או לדבר על חוקי צרכנות. אני רוצה שבהדרכות יהיה עניין, הומור, אקטואליה ורלבנטיות".

לתפקיד של קופאית אין דימוי חברתי גבוה במיוחד.

"זה נכון, אבל אני מאמין שכל מי שאתה נותן לו כבוד והתייחסות ראויה לומד בעצמו לפתח כבוד לתפקיד שלו. זה לא משנה אם זה סמנכ"ל סחר או קופאית".

אם לא היית עובד בתפקיד הזה, מה היית עושה?

"הייתי עובד בתפקיד הדרכתי אחר. אני כבר שנים רבות בתחום הזה של הדרכה, עוד בצבא הייתי בתפקיד הדרכתי, זה מה שאני רוצה ואוהב לעשות ובעזרת השם זה גם מה שאני אעשה מחר. לפני ריטליקס הייתי מנהל הדרכה באל-על ובחברה לשירותים רפואיים בשם הדר".

מהן שעות העבודה שלך?

"אני היי-טקיסט לחלוטין - השעות ארוכות ומאוחרות. זה לא שבגלל שאני בתפקיד הדרכתי אז אני יכול לעזוב כל יום ב-17:00. זה לא קל, כי יש לי ילד בן 5 וילדה בת שנתיים ועוד תינוק בדרך, ולצערי אני זוכה לראות אותם בעיקר בבוקר".