נסרדישי: "רשות המסים תקל על משלמי המסים כחוק ותכביד ידה עם סרבני התשלום"

מנהל רשות המסים ערך מפגש עם כל פקידי השומה, בו הציג את תוכנית העבודה של הרשות ל-2009 ; בחודש הקרוב מתכננת הרשות מספר מבצעי אכיפה, שיתמקדו בתיקים יותר "איכותיים" מבחינת היקף המס הפוטנציאלי

"רשות המסים תקל על משלמי המסים כחוק, ותכביד ידה עם סרבני התשלום". זה המסר שהעביר היום (ג') מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, במפגש שקיים עם כל פקידי השומה.

נסרדישי פרס את תוכניות הרשות להגדלת היקף המבצעים לצורך הגברת האכיפה וההרתעה: נודע כי בחודש הקרוב מתכננת הרשות מספר מבצעים; כך גם במהלך כל החודשים הבאים.

בפני פקידי השומה שהגיעו לכנס בנתניה, הוצגה תוכנית העבודה לשנת 2009. נסרדישי הבהיר כי על הפרק עומדת התמקדות בתיקים יותר "איכותיים" מבחינת היקף המס הפוטנציאלי - הן מבחינת שומה והן מבחינת ניכויים.

בחודשים הקרובים כאמור מתוכננים מבצעים, שיהיו כרוכים ביציאה לשטח של עובדי הרשות: רישום תקבולים, גביית חובות, הכנסת נישומים נוספים לרשת המס, ובעת הצורך - גם הפעלת מחלקת החקירות.

את המבצע במישור מס הכנסה, מוביל סמנכ"ל שומה ברשות, אהרון אליהו; במישור מכס ומע"מ מוביל את המבצע סמנכ"ל הגבייה, זאב פורת.

המסר שהעביר נסרדישי לפקידי השומה, הוא מסר "המקל והגזר": מצד אחד - הקלה באמצעות פריסת תשלומים ודיווח על בסיס דו-חודשי לכל משלמי המס כחוק; ומצד שני - יד קשה כלפי סרבני התשלום והחייבים.