גורמים בתדיראן-אמפא: "הודעת קריסטל לבורסה על ביטול העסקה היא ניסיון להפעיל עלינו לחץ"

(עדכון) - לפני יומיים פורסם ב"גלובס" כי חילוקי דעות בין לוי קושניר לשלומי פוגל מעכבים את מכירת תדיראן-אמפא לקריסטל

גורמים בקבוצת אמפא שבבעלות שלומי פוגל ובקבוצת נחושתן שבבעלות לוי קושניר, המחזיקות יחדיו בחברת תדיראן-אמפא, לא מתרגשים היום (ד') מהודעתה לבורסה של חברת קריסטל, שלפיה הסתיים המו"מ לרכישת תדיראן-אמפא ללא הסכם. הגורמים טוענים כי "מדובר בעוד ניסיון להפעיל לחץ על השותפים למו"מ באמצעות התקשורת, לחץ שהפך להיות כלי שגרתי בימים האחרונים".

מנגד, בקריסטל מזכירים כי הסכם עקרוני לרכישת החברה כבר הושג בין הצדדים ואמור היה להיחתם ביום חמישי שעבר, אולם בתדיראן אמפא החליטו שלא לחתום עליו. כבר לפני יומיים פורסם ב"גלובס" כי מה שמעכב ככל הנראה את החתימה על ההסכם, הם חילוקי דעות בין שני בעליה של תדיראן-אמפא, קושניר ופוגל, שכבר הביאו לפיצוץ קודם במו"מ.

קריסטל לא הסתפקה הבוקר בהודעה על סיום המו"מ, אלא מסרה כי החל מ-24 בדצמבר היא תחדל לקבל שירותים טכניים מתדיראן-אמפא. משמעות הדבר היא סכנה קיומית לתדיראן-אמפא, שכן קריסטל היא הלקוחה העיקרית של החברה. לא מן הנמנע במקרה כזה, כפי שגם טען בעבר מנכ"ל תדיראן-אמפא, שחר מלאכי, כי החברה תיאלץ ללכת להליכי פירוק וכל עובדיה יפוטרו.

עובדי תדיראן-אמפא ממשיכים להיות בני ערובה של המו"מ בין החברות, כאשר כבר סוכם כי רבים מהם לא יקלטו בקריסטל. עוד סוכם כי במקרה של מכירה לקריסטל, יעברו העובדים הנקלטים לחוזיםאישיים ובכך תסתיים העבודה המאורגנת שהייתה נהוגה בתדיראן-אמפא. אי הוודאות בקרב העובדים משפיעה באופן ישיר גם על הציבור הרחב שרכש מקררים,מכונותכביסה ומוצרי חשמל אחרים שנתמכים טכנית על ידי תדיראן-אמפא, שכן העובדים לא ששים לעבודה בימים אלה, באופן טבעי.

תדיראן אמפא היא החברה הגדולה בארץ בתחום שירות התיקונים למוצרי חשמל ביתיים. החברה מספקת תמיכה למוצרי חשמל ביתיים, כגון: מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחי כלים, מקררים, מזגנים ועוד. חברת קריסטל נחשבת ללקוחה המרכזית של תדיראן-אמפא, והיא נמצאת בבעלות משה ממרוד.