מקדימה רכישה למכירתה: NDS רוכשת חברה בריטית

רגע לפני שהיא נמכרת, NDS רוכשת באמצעות אורביס את אלקטרקייד, המפתחת משחקים אינטראקטיביים, תמורת 2.6 מיליון ליש"ט

בתחילת 2009 אמורה NDS להפוך לפרטית, לאחר שרכישתה בידי ניוז קורפ ופרמירה תושלם. בינתיים, עדיין כחברה ציבורית, היא רוכשת בעצמה. ליתר דיוק, החברה הבת של NDS, אורביס הבריטית, מבצעת את הרכישה, כשהיא משלמת 2.6 מיליון ליש"ט במזומן עבור Electracade. התשלום עשוי לגדול בהתאם לביצועים העתידיים של אלקטרקייד. החברה הנרכשת מפתחת משחקים אינטראקטיביים, ולפי הודעת NDS יש לה פורטפוליו של משחקים שמותאמים למוצרי אורביס.

אורביס נרכשה על-ידי NDS בדצמבר 2000. היא פיתחה טכנולוגיה להימורים ולמשחקים באמצעות ערוצי טלוויזיה אינטראקטיבית. NDS, בניהולו של ד"ר אייב פלד, מספקת פתרונות לספקי טלוויזיה רב-ערוצית ולספקי תוכן, וכן מפתחת ומשווקת ציוד הצפנה וגישה מותנית.

בסוף הרבעון הפיסקאלי הראשון של שנת 2009, שהסתיים בספטמבר, היו בקופתה של NDS מזומנים ושווי מזומנים בסך 711 מיליון דולר. שווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 2.8 מיליארד דולר. עסקת מכירתה אמורה להתבצע לפי מחיר של 63 דולר למניה, 33% מעל מחיר השוק הנוכחי. ניוז קורפ, בעלת השליטה הנוכחית בחברה, תחזיק עם השלמת הרכישה ב-49% ממניות NDS, ופרמירה תחזיק ב-51% הנותרים. העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של NDS.

ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות NDS ב-182.2 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה נשחק והגיע לרמה של 13.4 מיליון דולר, נמוך בהרבה מתחזיות השוק. NDS נאלצה לאחרונה לפטר כמה עשרות עובדים בישראל. רפי קסטן, מנכ"ל NDS ישראל וסמנכ"ל התפעול של NDS, הסביר שהפיטורים בוצעו על רקע האתגרים הצפויים לחברה ב-2009 והקשיים שנגרמים משינויים בשערי החליפין. עם זאת, הוא הדגיש שהצמצום לא יפגע בפעילות המחקר והפיתוח של NDS בטווח הארוך, כולל פיתוחים הקשורים ל-PVR ול-PC.

אנ.די.אס גרופאנ.די.אס גרופ