ספר הבז' של ה'פד' מצביע על חולשה כוללת בפעילות הכלכלית בארה"ב מאז תחילת אוקטובר

החולשה נצפתה בכל מחוזות הפדרל ריזרב ; עוד עולה מספר הבז': היקף פעילות נמוך אך יציב בשוק הדיור, הקלה בלחצי המחירים - עקב ירידה במחירי דלק, מזון וחומרי גלם

הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי בארה"ב, פירסם היום (ד') את ספר הבז', שזכה לכינויו על שם צבע כריכתו, ואשר סוקר את הפעילות הכלכלית האזורית של המשק האמריקני ב-12 מחוזות ה'פד'. הספר מתפרסם בדיוק שבועיים לפני מועד החלטת ריבית המטרה המרכזית של הקרנות הפדרליות בידי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב.

הספר של 'פד' מצביע על חולשה כוללת בפעילות הכלכלית בארה"ב מאז תחילת אוקטובר. החולשה נצפתה בכל מחוזות הפדרל ריזרב. זאת, על רקע קושי לקבל הלוואות בשל התכווצות האשראי במשק, כך מסר הבנק המרכזי.

על פי ה'פד', המכירות הקמעונאיות, הוצאות התיירות והיקף הייצור ירדו במרבית המקומות. עוד עולה מספר הבז': היקף פעילות נמוך (אשר זכה לכינוי "חולשה רחבת היקף" בספר) אך יציב בשוק הדיור, והקלה בלחצי המחירים - עקב ירידה במחירי דלק, מזון וחומרי גלם מצד אחד, ומה שזכה לכינוי "איפוק" בהוצאות השכר מצד שני.

למעשה, ניתן לומר שספר הבז' לאוקטובר מדגיש את הירידה אותם צופים כלכלני הבנקים גולדמן זאקס ומורגן סטנלי, החוזים התכווצות של הכלכלה האמריקנית ברבעון הנוכחי בשיעור של 5%. לפיכך, יו"ר ה'פד', בן ברננקי, וחבר עמיתיו בוועדת השוק הפתוח עשויים להפחית את הריבית לשפל חסר תקדים בישיבתם ב-15 וב-16 בדצמבר.

בחינה של הפעילות הכלכלית באחדים ממחוזות ה'פד' מגלה ביטויים מדאיגים; כך למשל, שלוחת הפדרל ריזרב בניו-יורק מציינת כי הכלכלה "הדרדרה באופן מהותי" מאז הדו"ח הקודם בספטמבר; שלוחת סן פרנסיסקו - הגדולה ביותר - "הביעה דאגה מפוטנציאל ההמשכות של ההאטה".