נתוני המאקרו בארה"ב מצביעים על המשך ההאטה הכלכלית: ההזמנות ממפעלים נפלו באוקטובר ב-5.1%

הירידה החדה ביותר בהזמנות מאז שנת 2000 ; רוב רשתות הקמעונאות דיווחו על ירידות חדות במכירות במהלך חודש נובמבר, חריגה לטובה הייתה רשת וול מארט ; מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה ירד ל-509 אלף לעומת צפי כי יעלה ל-540 אלף

מספר נתונים מאקרו כלכליים פורסמו היום (ה') בארה"ב אשר בסה"כ ממשיכים להצביע על ההאטה בפעילות הכלכלית הן בתעשייה, הן בתחום הקמעונאות והן בתחום התעסוקה.

הנתון האחרון שפורסם הערב היה ההזמנות מהמפעלים בחודש אוקטובר אשר הצביע על ירידה של 5.1%, לעומת צפי לירידה של 5%. זוהי הירידה החדה ביותר שנרשמה בהזמנות מאז שנת 2000, כך דיווח משרד המסחר האמריקני הערב, הירידה החדה ביותר נרשמה להזמנות של ציוד מתחום התחבורה. ההזמנות החדשות למוצרים בני קיימא עודכנו כלפי מטה ל-6.9% לעומת הדיווח הקודם מהשבוע שעבר שעמד על 6.2%.

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שהפתיע כאשר הציג ירידה במספר התביעות ביחס לשבוע שעבר, לרמה הנמוכה ביותר שנרשמה החודש. מספר התביעות ירד ב-21 אלף ל-509 אלף בשבוע שהסתיים ב-29 בנובמבר לעומת צפי כי יעלה ל-540 אלף, זו השבוע השני ברציפות בו יורדות מספר התביעות הראשוניות מאז שהגיע לשיא של שש שנים כשעמד על 543 אלף.

היום לפני פתיחת המסחר פורסמו גם נתוני המכירות של הרשתות הקמעונאיות בארה"ב בחודש נובמבר, אשר הציגו ירידה של 2.7% - הנפילה החדה ביותר זה לפחות 39 שנים, כך עולה מנתוני מועצת מרכזי הקניות הבינלאומית . וזאת על רקע המשבר הכלכלי אשר גורם לצרכנים האמריקנים החוששים למקום עבודתם ולפנסיה שלהם, להסתפק רק במצרכים החיוניים להם.

חריגה בנוף היתה הרשת הגדולה בארה"ב, וול מארט, אשר דיווחה על עלייה של 3.4% במכירות לעומת צפי בקרב האנליסטים כי הרשת תציג עלייה של 2.1%. לעומתה מרבית הרשתות הציגו ירידה במכירות, לדוגמא רשת קוסטקו דיווחה על ירידה של 5% במכירות כפול מהשיעור לו צפו בוול סטריט. ורשת בון-טון דיווחה על צניחה של 16%.