שיעור בעלי המשכנתאות בארה"ב שמפגרים בתשלום חובותיהם זינק לשיא של 6.99% ברבעון השלישי

איגוד בנקאי המשכנתאות בארה"ב: "אחד מכל עשרה אמריקנים פיגר בתשלומי המשכנתא או עמד בפני עיקול ביתו ברבעון השלישי של השנה" ; שיעור לווי משכנתאות הסאב פריים המפגרים בתשלומים ביותר מ-30 ימים זינק ליותר מ-19.5%

שיעור בעלי המשכנתאות בארה"ב שלא עמדו בתשלומיהם זינק לשיא של 6.99% ברבעון השלישי. כך מסר היום איגוד בנקאי המשכנתאות בארה"ב (MBA). כ-3% מבעלי המשכנתאות בארה"ב הגיעו למצב בוא כבר לא יצליחו לפרוע את חובותיהם.

ג'יי בריקמן, כלכלן הראשי ב-MBA אמר כי קרוב לוודאי שהעלייה החדה במספר הבלתי מועסקים במגזר הלא חקלאי תביא לזינוק בשיעור בעלי המשכנתאות שיגיעו לחדלות פירעון.

שיעור לווי משכנתאות הסאב פריים המפגרים בתשלומי המשכנתאות ביותר מ-30 ימים זינק ליותר מ-19.5%. שיעור הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם אף הוא שבר שיאים, והגיע ל-2.97% מהלווים.

איגוד בנקאי המשכנתאות בארה"ב מסר כי אחד מכל עשרה אמריקנים פיגר בתשלומי המשכנתא או עמד בפני עיקול ביתו ברבעון השלישי של השנה.

יו"ר ה'פד', בן ברננקי, קרא אמש (ה') לממשל לרכוש משכנתאות מבעלי הבתים המעוקלים ולעזור במימון חוזר של ההלוואות.

"מספר הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם צפוי להסתכם השנה ב-2.25 מיליון. יותר מפי שניים ביחס למספרם לפני המשבר הפיננסי", אמר ברננקי והוסיף כי על פי ההערכות הנוכחיות, סכום המשכנתאות של עד 20% מהלווים עולה כיום על שווי נכסיהם.

במהלך הרבעון השלישי של השנה זינק שיעור עיקולי הבתים בארה"ב ב-71% לעומת השנה הקודמת. מחירי הבתים צללו ב-20% מאז השיא, על פי ההערכות כיום ישנם יותר בעלי בתים החייבים על בתיהם סכום הגבוה יותר ממה ששווה הבית, מה שמגדיל את הסיכון לעיקול הבית.

[לאתר המט"ח]