איזי בורוביץ' מגלה אטימות

ההטבות שהוצעו לו הן על גבול הטעם הטוב בכל מצב ; בצל המשבר, הן עוברות אותו

תארו לכם מצב שיו"ר תנובה, למשל, פורש מתפקידו, והדירקטוריון מחליט לתת לו ולבני משפחתו 100 יוגורטים, 5 ארגזים גבינה צהובה, 30 קרטונים חלב עמיד וכיו"ב כל שנה לכל החיים. זה, פחות או יותר, מה שמבקש דירקטוריון אל-על להעניק ליו"ר היוצא איזי בורוביץ'. לא יוגורט וגבינות, כמובן, אלא את התנובה שהם מייצרים - כרטיסי טיסה.

אם תאושר ההצעה שהוגשה לאסיפה הכללית, יקבלו בורוביץ ובת זוגו כדלקמן: שני כרטיסי טיסה חינם על בסיס מקום מובטח; שלושה כרטיסים ב-90% הנחה; כרטיסים נוספים ללא הגבלה בהנחה של 50%; ילדיו של בורוביץ' ובני זוגם יקבלו כרטיס אחד בהנחה של 80%; וההטבות הללו הן שנתיות - ולכל החיים.

קשה להבין: אנשים רציניים וכבודי פנים מתעסקים בזוטות כאלו? או במילים אחרות: למה איזי צריך להתבזות בזה? האיש אמיד מספיק כדי שקניית כרטיסי טיסה תהיה בשבילו פינאטס. ומה העניין של "בת זוגו"? וגם הילדים ובני הזוג של הילדים! מה הם בכלל קשורים?

ומה פירוש לכל החיים? מה קורה אם השליטה באל על מתחלפת? האם גם השולטים החדשים יחויבו להסיע את איזי ומשפחתו בתנאים אלה? ואם מצבה של אל על יורע מאוד? האם גם אז תצטרך החברה לשאת על גבה את מסעות איזי בורוביץ?

עד לאחרונה היה איזי בעל השליטה עם אחיו דדי בורוביץ. דרכיהם נפרדו, דדי נשאר, איזי הולך. אז יכול להיות שלדדי יש עניין להיטיב עם אחיו למרות, ואולי בגלל, הפירוד ביניהם. אלא שלא רק דדי יישא בהטבות של איזי. אל על היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה, כך שגם הציבור ישלם - ועל מה? ולמה?

המשבר הכלכלי המחיש שאחד הגורמים לו היה המשכורות המנופחות של מנהלים ובעלי שליטה, כולל ההטבות. בכל מקום נוקטים עכשיו צעדים לריסון ההשתוללות הזאת.

מתן הטבות כאלו אינה לעניין בכל סיטואציה, אבל בתקופה כזאת הן מעידות על אטימות ללקחי המשבר הכלכלי העולמי - אם אכן יאושרו.