הבורסה בת"א: המעו"ף עלה ב-3.9% וחצה את רף ה-700 נק'; מדד הבנקים זינק ב-6.9% - דיסקונט טיפסה ב-12.2%

מדד התל בונד 60 הוסיף 2.1% ; מניית לאומי ופועלים הוסיפו 6.3% ו-5.8% בהתאמה ; כי"ל בלטה בעליות של 4.8% ; מכתשים אגן נסקה ב-11.5% ; עליות חדות באסיה ובאירופה

יום נוסף של עליות שערים חדות עבר על הבורסה בתל-אביב, במהלכו חצה מדד המעו"ף את רף ה-700 נקודות. עליות השערים התרחשו על רקע מגמה דומה באירופה, בה המדדים המובילים רשמו עליות של כ-6%. מדדי אסיה נסקו ב-8%. גם מכיוונה של ארצות-הברית ניכרת אווירה חיובית, כאשר החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול-סטריט אותתו על עליות של יותר מ-3%. בסופו של דבר נפתח המסחר בארה"ב בעליות של 2.5%.

המסחר בארה"ב יתנהל היום על רקע הצפי לחבילת הסיוע ליצרניות הרכב האמריקאיות, שאושרה בסופו של דבר ביום שישי. חבילת הסיוע כוללת הזרמה של 15 מיליארד דולר לשלוש יצרניות הרכב האמריקניות הגדולות: ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר.

אצלנו בתל-אביב, המסחר התנהל בציפייה להודעת האוצר על רשת הביטחון לפנסיונרים. נציגי האוצר, בנק ישראל ומשרד ראש-הממשלה צפויים להציג מתווה לרשת בטחון מצומצמת, שככל הנראה תכלול סיוע לאלו שהחיסכון הפנסיוני שלהם הוא רק בקופות גמל.

בשוק אגרות החוב הממשלתיות נרשמו בבוקר ירידות מתונות, אך בסיום המסחר השחרים הארוכים עלו ב-0.2%, והגלילים הארוכים הוסיפו 0.4%. נזכיר כי היום התבצעה הנפקה של אג"ח ממשלתיות, בהיקף של 1.25 מיליארד שקל.

בסקירה של איילת ניר, הכלכלנית הראשית של אי.בי.אי, היא כותבת כי "אנו מאמינים שיש מקום לירידת תשואות נוספת בחלק הארוך של העקום השקלי, ובמידה ויתרחש מימוש בשחרים הארוכים, אנו ממליצים להגדיל פוזיציה. באפיק הצמוד, במידה והגלילים במח"מ 3-5 שנים ילחצו לקראת פרסום המדד, אנו ממליצים על הגדלת פוזיציה בהם".

עוד ציינה ניר, "בעקבות מבול הפחתות ריבית השבוע בעולם, גם בנק ישראל עשוי להצטרף למגמת ההפחתות. כמו כן, בנק ישראל כבר אותת על הפחתת ריבית נוספת צפויה, לא ברור אם ב-25 נקודות או 50 נקודות, ולא ברור אם יעשה זאת בסוף החודש, או כפי שנהג לאחרונה - קודם לכן".

ניר מעריכה כי "ב-12 החודשים הקרובים תירשם בישראל אינפלציה חיובית. זאת בהתייחס לצפי לעלייה ב-2009 במחירי סחורות המזון, במחיר הנפט הגולמי ועל רקע הצפי לפיחות השקל מול הדולר".

התל בונד 60 הוסיף 2.1%

המק"מים רשמו היום ירידות מתונות של עד 0.1%. פעיל בענף תעודות הסל אמר היום ל"גלובס" כי, "כל החודשיים האחרונים של המשבר המק"מים עלו כי כספי המשקיעים נותבו לקרנות הכספיות ולפקמי"ם, והרבה מאד כסף ישב 'בחוץ' וחיכה להזדמנות. ירידת המק"מים היום היא ככל הנראה בשל מכירות מק"מ, ואולי בשל פדיונות בקרנות כספיות. יש תחושה שאנשים מתחילים לקבל בטחון".

בזירת המט"ח, הדולר נחלש היום ב-1.1%, ושערו היציג נקבע על 3.935 שקל. האירו רשם ירידה של 0.37%, ושערו היציג ננעל ב-5.063 שקל.

בתום יום המסחר הוסיף המעו"ף 3.9% לערכו, ותל-אביב 100 רשם עלייה של 3.8%. עליות שערים נרשמו גם באג"ח הקונצרניות, זאת בהמשך לעליות של ימי המסחר הקודמים, והתל בונד 60 עלה ב-2.1%.

מחזור המסחר היה נמוך יחסית, והסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

מניות הבנקים המשיכו להתבלט בעליות והזניקו את מדד הבנקים ב-6.9%. דיסקונט עלתה ב-12.2%, לאומי ופועלים הוסיפו 6.3% ו-5.8%, בהתאמה.

גם מניית כי"ל בלטה בעליות של 4.8% ובמחזור מסחר הגבוה ביותר היום.

עוד בלטה בעליות מכתשים אגן , שנסקה ב-11.5%. האנליסט דורון דגול מבנק איגוד הוריד היום את מחיר היעד למנייה ל-25 שקל. "הרבה מתחת למחיר היעד הקודם שעמד על 36 שקל, אך מעל למחיר בו נסחרת המנייה בשוק", כתב דגול.

גם אורמת בלטה בעליות של 5.7%, וגם את מחיר היעד שלה הוריד גלעד בן אבי. "אנו מורידים את מחיר היעד של החברה מ-48 שקל ל-35 שקל, על רקע הירידה בשווי שוק של אופטי קנדה, ירידת מחירי האנרגיה ושולי הרווחיות במגזרי החברה, השקעות קפיטאליות גדולות של החברה בשנים הקרובות, ופחת כלכלי גדל בשל השקעות גדולות בתחנות כוח קיימות של החברה."

מן הצד השני, נכסים ובניין , מקבוצת אי.די.בי, ריכזה היום עניין אך ירדה לבסוף רק ב-0.4%. הבוקר פורסם כי בכיריה מקצצים בשכרם.

עוד בלטה בירידות נייר חדרה , שרשמה ירידה של 7.8%. אתמול נודע ל"גלובס" כי בעקבות ירידה בהזמנות, החברה תשבית קו ייצור ותוציא עובדים לחופשה מרוכזת.

[לאתר המעו"ף]