קרן ההשקעות הפרטית הגדולה באירופה הציעה למשקיעה 1.5 מיליארד אירו מהון שלא נוצל

מדובר במקרה הראשון בו חברת השקעות פרטית מתעלמת מנהלים קשיחים הקושרים משקיעים בקרן, לפחות ל-10 שנים ; כתוצאה מהמשבר, ההחזרים מהקרן הצטמצמו או נבלמו, והקשו על המשקיעים לעמוד בהתחייבותיהם

חברת ההשקעות הגדולה באירופה, המתמחה ברכישות עויינות, פרמיירה, הציעה להחזיר למשקיעיה סכום של 1.5 מיליארד אירו, מכספי הון שלא נוצלו. מדובר במקרה הראשון בו חברת השקעות פרטית בסדר גודל כמו של פרמיירה, נוקטת בצעד כזה, שנחשב חריג, בכך מתעלמת מנהלים קשיחים הקושרים משקיעים בקרן, לפחות ל-10 שנים.

הפעם האחרונה בה, חברת השקעות פרטית נאלצה להקטין את ערכן של קרנות קיימות, היתה בתחילת העשור הנוכחי, לאחר התפוצצות בועת ההיי-טק, כשקרן ההשקעות הפרטית, וונצ'ור קפיטל, הסכימה להחזיר הון שלא נוצל למשקיעיה.

קבוצת ההשקעות הפרטית, הפועלת מלונדון, הזהירה שההון שלה יכול להידרדר מסך של 11 מיליארד אירו, לסך של 9.5 מיליארד אירו בלבד. הקבוצה הציעה לחלק ממשקיעיה לקצץ את ההתחייבויות שלהם בשיעור של עד 40%, ובתמורה המשקיעים יוותרו על רבע מסך הרווחים העתידיים של הקרן, וימשיכו לשלם דמי ניהול על סכום ההשקעה המקורי.

הצעד הלא מקובל בא לאחר שההחזרים מקרנות ההשקעה הפרטיות הצטמצמו לכל הפחות, או אפילו נבלמו כתוצאה מתנאי השוק הנוכחיים, מה שמקשה על חלק מהמשקיעים לעמוד בהתחייבותיהם.

החברה מסבירה את הצעד החריג, בכך שחלק רחב מהמשקיעים סבל מהטלטלות האחרונות בשווקים הפיננסיים, ולפיכך החברה קיבלה החלטה לבוא לקראתם בנושא הזה.

אנליסטים מעריכים כי חברות השקעה פרטיות אחרות בארה"ב ובאירופה צפויות ללכת בעקבותיה של פרמיירה, לטובת משקיעיהן, ובהתחשב במשבר הכלכלי הנוכחי.