מנכ"ל מריל לינץ' רוצה בונוס של 10 מיליון דולר: "מנעתי משבר חמור יותר"

ועדת התגמולים של הבנק סירבה: גם בנקים שהציגו ביצועים טובים ממריל לא מעניקים בונוסים

ג'ון תאין, מנכ"ל בנק ההשקעות האמריקני עתיר הקשיים מריל לינץ', ביקש מחברי מועצת המנהלים של הבנק להעניק לו בונוס בסך 10 מיליון דולר בגין 2008, אך ועדת התגמולים של הבנק מסרבת להיענות לבקשתו. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" בהסתמך על מקורות בבנק.

ועדת התגמולים לא הגיעה עדיין להחלטה, אך היא נוטה לבטל את הבונוסים לתאין ולבכירים אחרים עבור השנה הנוכחית, אמרו המקורות לעיתון. ביום ו' שעבר אישרו בעלי המניות של הבנק את הצעת הרכש של בנק אוף אמריקה עבור מריל - עסקה עתירת סיכון שתיצור בנק ענק שיוביל כמעט בכל התחומים העיקריים במערכת הפיננסית.

שעה אחת קודם

מריל ניצל מכליה כאשר הסכים להתמזג עם בנק אוף אמריקה ב-15 בספטמבר, שעה אחת בלבד לפני שיריבו, ליהמן ברדרס, עתר לבית המשפט להכיר בו כפושט רגל. החשש היה שמריל יהיה הבנק הבא בתור לפשיטת רגל, אם בעלי המניות ושותפיו העסקיים ינטשו אותו, כפי שקרה לליהמן ולבר סטרנס.

מקורבים למנכ"ל מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" שתאין טוען שמגיע לו בונוס מכיוון שמדיניותו תרמה למניעתו של משבר חמור יותר במריל. חברי ועדת התגמולים של מריל מסכימים עם תאין שהמיזוג עולה בקנה אחד עם האינטרסים של בעלי המניות, אך הם טוענים כי יהיה מטופש להתעלם מדעת הקהל העוינת את חבילות התגמולים הללו בעת הנוכחית.

שילמד מגולדמן

לפי מקורות המקורבים לחברי הוועדה, החברים מביאים בחשבון גם את העובדה שחברות אחרות בוול סטריט, כולל גולדמן זאקס, שרשם השנה ביצועים טובים יותר מאלה של מריל, אינן מעניקות בונוסים לבכיריהן.

תאין, שמונה למנכ"ל מריל לאחר שקודמו, סטנלי אוניל, הודח באוקטובר 2007 עקב ההפסדים הכבדים שספג הבנק מהשקעות בני"ע מגובי משכנתאות, ניהל בעבר את NYSE יורונקסט, לאחר קריירה ארוכה בגולדמן זאקס.

לאחר השלמת העסקה למיזוג בנק אוף אמריקה ומריל, ינהל תאין את פעילויות הבנקאות העולמית, ניירות הערך וניהול הנכסים ללקוחות העשירים של הבנק הממוזג. תאין אינו צפוי להצטרף למועצת המנהלים של בנק אוף אמריקה. *