הישראלי טל חלוזין הוא אחד מ-17 יזמים צעירים ומבטיחים של אירופה

חלוזין נבחר לאחרונה להשתתף בתחרות שיזמה השלוחה האירופאית של המגזין BusinessWeek

בתקופת המשבר הנוכחית, מרבית היזמים הישראליים אובדי עצות: בחלקם מחפשים אחר מקורות מימון לחברות הסטארט-אפ שלהם, ללא הצלחה מרובה, וחלקם מרימים ידיים וסוגרים את החברה או משנים מיקוד. אולם, יש גם יזמים שממשיכים להאמין בהיתכנות המוצר שלהם, וזוכים גם לגושפנקא של כבוד בשווקים שמחוץ לשוק המקומי.

כזה הוא טל חלוזין (27), שהקים את חברת Innovid יחד עם צביקה נטר, ומתפקד כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. חלוזין נבחר לאחרונה להשתתף בתחרות שיזמה השלוחה האירופאית של המגזין BusinessWeek, במטרה להכתיר את היזם הצעיר (מתחת לגיל 30) והמבטיח של אירופה. בדומה ליזמים ישראליים רבים, חלוזין הוא בוגר ממר"ם, שם שירת 8 שנים כקצין, והוא יכול לזקוף לזכותו גם את הקמת פרוייקט הגאראז' גיקס, יחד עם צביקה נטר, יובל טל וגיל הירש, במטרה להוות מקום מפגש ליזמים צעירים שרוצים ליצור ולחדש.

"פגשתי כתבת של העיתון בכנס שנערך ביוון, לפני כמה חודשים", מספר חלוזין ל"גלובס". "הצגתי בפניה את החברה, לאחר שנטר כבר נפגש איתה קודם, והיא הציעה שנעשה ראיון המשך בטלפון. בהמשך העברתי לה קורות חיים, ועברתי עוד 3 סבבים של ראיונות עם כתבים נוספים".

לדברי חלוזין, 17 היזמים נבחרו מתוך כ-200 בקשות שהועברו לעיתון, והראיונות התמקדו בהבנת השלבים הראשונים שעברו על החברה - החל מגיוס הכספים, דרך מציאת העובדים המתאימים וכלה בחזון של החברה, שמפתחת טכנולוגיה המאפשרת להטמיע פרסומות תלת ממדיות בתכני וידיאו באינטרנט.

- מה הכי מצא חן בעיני המראיינים: המוצר, הרקע האישי שלך או אולי משהו אחר?

חלוזין: "מה שקסם להם בעיקר זה החזון של החברה - לשנות את חוויית צריכת הווידיאו באינטרנט, בעיקר בשל העובדה שיש הרבה מאוד חברות שמתמחות בתחום אבל לא לכולן יש חזון רחב כמו שלנו יש". חלוזין לא מתרגש מהעובדה שהיכולת להרוויח כסף מווידיאו באינטרנט עדיין לא ברורה, גם לא ליו-טיוב. "זה לא מלחיץ אלא מאתגר. אני בטוח שזה אפשרי, ולפי התגובות הנלהבות שאנחנו מקבלים מאנשים שרואים את המוצר שלנו אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים בכיוון הנכון, ויכולים לפתור את בעיית הפרסום בווידיאו באינטרנט".

התחרות, שמתקיימת זו השנה ה-3 ברציפות, פתוחה לאורך כל חודש דצמבר, וגולשים יכולים להצביע באינטרנט עבור המועמד המועדף עליהם, שלפי דעתם ייסד את החברה עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר. בין היזמים השונים בהם מתחרה חלוזין, ניתן למצוא כאלו שהקימו פורטל משגשג בתחום הספורט, יזמים שמייעצים לעסקים קטנים ובינוניים וצעירים שהקימו חברת חימום ירוקה. ובמה יזכה המנצח? זה לא ברור, אבל להיבחר ליזם המבטיח של אירופה זה כבר פרס מכובד בפני עצמו.