אין רגע דל לחברת בטר-פלייס של שי אגסי: חתמה על הסכם להחדרת המכונית החשמלית ליפן

גלובס tvבניסוי ישתתפו גם יצרניות רכב יפניות, ולמעשה בטר פלייס היא החברה הזרה היחידה שתיקח בו חלק ; "מעבדת הניסוי" תהיה, החל מינואר 2009, עיר הנמל היפנית יוקוהומה

יממה לאחר שהציגה בחניון הסינמה-סיטי בתל-אביב אב טיפוס של עמדת הטעינה שתשמש בעתיד להטענת המכוניות החשמליות של הפרויקט, מתברר שבחברת "בטר פלייס" של שי אגסי אין רגע דל.

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי החברה כי חתמה על הסכם עם ממשלת יפן, לפיה תשתתף בניסוי (פיילוט) להחדרת מכוניות חשמליות ותשתית חשמלית לשוק היפני. הפיילוט היפני יימשך בין שלושה לשישה חודשים, החל מינואר 2009, ויושק בעיר הנמל יוקוהומה. בניסוי ישותפו גם יצרניות רכב יפניות, ולמעשה בטר פלייס היא החברה הזרה היחידה שתיקח בו חלק.

שי אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס, אמר לסוכנות AP בתגובה: "אנו גאים להשתתף בניסוי פורץ דרך זה, במדינה עם תעשיית רכב כה גדולה ומנוסה".

בטר פלייס הודיעה אתמול כי בכוונתה לפרוש כ-400 עמדות טעינה ברחבי הארץ בחניונים, מקומות עבודה ומבני מגורים, במסגרת פיילוט שיימשך 6 חודשים.

במסגרת הניסוי בישראל יגיעו לארץ מספר רכבי הדגמה של רכב חשמלי על בסיס הניסן "קאשקאי", שגרסה שלו נמכרת בארצות הברית תחת השם ניסן "ROUGE". יצוין כי ככל הידוע מחזיקה כיום "בטר פלייס" רק בזיכיון הייבוא של כלי הרכב החשמליים של רנו לישראל, ותתמקד בדגם אחד על בסיס הרנו מגאן סדאן העתידית.

פיילוט התשתית יתבצע בשיתוף עם מספר עיריות ובהן תל-אביב, חיפה, כפר סבא, חולון, ירושלים ועוד. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" החברה חתמה עם חברת החשמל הישראלית על הסכם לשיתוף פעולה בפרישה הטכנית של העמדות ובחיבורן לרשת הארצית.